Regulamin | Polityka Prywatności | Pliki Cookie | Prawa pasażerów autobusów | Super Driver
Wersja obowiązująca od 17 lutego 2025
1. Informacje ogólne
Firma Comuto SA (z siedzibą pod adresem 84, avenue de la République, 75011 Paryż, Francja) przykłada wiele starań do zapewnienia ochrony i poszanowania prywatności swoich użytkowników.
BlaBlaCar prowadzi platformę carpoolingową dostępną na stronie internetowej lub w formie aplikacji mobilnej, której celem jest (i) łączenie kierowców podróżujących we własnym zakresie do określonego miejsca docelowego z pasażerami jadącymi w tym samym kierunku, aby umożliwić im wspólną podróż i podział związanych z nią kosztów, (ii) wyszukiwanie i kupowanie biletów autobusowych od operatorów autobusowych („przewoźnicy autobusowi”) oraz (iii) wyszukiwanie i kupowanie od BlaBlaCar biletów kolejowych od operatorów kolejowych („przedsiębiorstwa kolejowe”), które dystrybuujemy (zwane dalej „Platformą”).
Comuto SA działa jako administrator danych w zakresie gromadzenia, wykorzystywania i udostępniania informacji, które nam Państwo przekazują za pośrednictwem Platformy.
W przypadku zakupu biletów autobusowych lub kolejowych Państwa dane osobowe zostaną przekazane odpowiednio przewoźnikom autobusowym lub kolejowym, którzy działają jako odrębni administratorzy danych. Administratorem danych dotyczących przejazdów realizowanych przez BlaBlaCar Bus jest Comuto Pro, spółka zależna należąca w 100% do Comuto SA, z siedzibą pod adresem 84, avenue de la République – 75011 Paryż. Comuto SA i/lub Comuto Pro będą dalej określane jako „BlaBlaCar”, „my” lub „nasze”.
Należy pamiętać, że podczas rezerwacji Biletu autobusowego w niektórych przypadkach możesz zostać przekierowany na Witrytnę internetową Osoby trzeciej booking.blablacar.pl który jest obsługiwany przez firmę Busfor.pl Sp. z o. o., która w tym przypadku pełni rolę odrębnego administratora danych.
W odniesieniu do innych podmiotów odpowiedzialnych za niektóre działania związane z przetwarzaniem danych, prosimy zapoznać się z sekcją „Kim są odbiorcy gromadzonych przez nas informacji i dlaczego im je przekazujemy?” poniżej.
Niniejsza Polityka prywatności (wraz z naszym Regulaminem użytkowania i wszelkimi dokumentami, do których się ona odwołuje, a także naszą Polityką dotyczącą plików cookie) przedstawia sposób, w jaki przetwarzamy dane osobowe, które gromadzimy i które nam Państwo przekazują. Zachęcamy do uważnego zapoznania się z niniejszym dokumentem, aby poznać i zrozumieć nasze praktyki w zakresie przetwarzania Państwa danych osobowych.
2.Informacje, które gromadzimy
Możemy gromadzić i przetwarzać następujące dane
2.1. Informacje przekazywane nam bezpośrednio
Korzystając z naszej Platformy, przekazują nam Państwo informacje, z których niektóre mogą posłużyć do identyfikacji Państwa lub pasażerów, dla których dokonują Państwo rezerwacji („Dane osobowe”). Dzieje się tak w szczególności w przypadku wypełniania formularzy (np. formularza rejestracyjnego), udziału w jednej z naszych gier, konkursów, ofert promocyjnych, badań lub ankiet, kontaktowania się z nami – telefonicznie, pocztą elektroniczną lub za pomocą innych środków komunikacji – lub zgłaszania nam problemów związanych z korzystaniem z naszej Platformy.
Informacje te obejmują w szczególności następujące dane:
2.1.1. Informacje obowiązkowe, wymagane w celu rejestracji dla korzystania z usług dostępnych na naszej Platformie.
Utworzenie konta: imię i nazwisko, adres e-mail, data urodzenia, hasło.
Obowiązkowe do utworzenia konta na Platformie. Rezerwacja i/lub publikacja trasy wspólnego przejazdu: numer telefonu jest niezbędny do opublikowania lub rezerwacji podróży wspólnym przejazdem.
Rezerwacja biletu autobusowego: bilet autobusowy można zarezerwować za pośrednictwem konta lub podając wyłącznie adres e-mail. Informacje dotyczące pasażerów (imię, nazwisko i data urodzenia) są obowiązkowe.
Rezerwacja biletu kolejowego: bilet kolejowy można zarezerwować za pośrednictwem konta lub wyłącznie przy użyciu adresu e-mail i numeru telefonu.
Informacje dotyczące pasażerów są wymagane. Informacje dotyczące pasażerów (imię, nazwisko, data urodzenia i numer dokumentu tożsamości w przypadku rezerwacji w Hiszpanii) są obowiązkowe.
W przeciwnym razie BlaBlaCar nie będzie w stanie świadczyć usług oferowanych przez naszą Platformę lub w stosownych przypadkach, nie będzie można utworzyć konta na naszej Platformie;
2.1.2. Zdjęcie opublikowane na profilu;
2.1.3. Adres pocztowy;
2.1.4. Krótka biografia;
2.1.5. Płeć, jeżeli wyrażają Państwo zgodę na podanie tych informacji;
2.1.6. Zapisy dotyczące wszelkiego rodzaju korespondencji pomiędzy Państwem a BlaBlaCar; możemy nagrywać i/lub słuchać rozmów telefonicznych pomiędzy Państwem a BlaBlaCar (na przykład z pracownikami naszego działu obsługi klienta);
2.1.7. Zapisy dotyczące wszystkich dokonanych rezerwacji lub ogłoszeń, zamieszczonych na naszej Platformie;
2.1.8. Informacje dotyczące księgowości lub transakcji finansowych, w tym przeprowadzanych za pośrednictwem naszej Platformy lub w jakikolwiek inny sposób. Mogą one obejmować informacje dotyczące karty płatniczej lub danych Państwa rachunku bankowego, a także szczegóły przejazdów lub ich odcinków, zarezerwowanych bądź oferowanych za pośrednictwem naszej Platformy. Takie informacje mogą obejmować Państwa preferencje dotyczące podróży;
2.1.9. Szczegółowe informacje dotyczące odwiedzin na naszej Platformy oraz zasobów, z których Państwo korzystają;
2.1.10. W stosownych przypadkach, odpowiedzi udzielane na jakiekolwiek ankiety lub kwestionariusze, takie jak recenzje dotyczące przejazdów wykonane za pośrednictwem naszej Platformy i Państwa udostępnione opinie na temat podróży, aby ocenić podróż wykonaną za pośrednictwem naszej Platformy. Informacje te mogą być wykorzystywane dla celów analiz, w tym dotyczących zachowań użytkowników;
2.1.11. Informacje, których przekazania BlaBlaCar może wymagać od użytkowników w razie zgłaszania jakichkolwiek problemów dotyczących korzystania z naszej Platformy bądź usług, a także próśb dotyczących wsparcia;
2.1.12. Dane związane z Państwa lokalizacją, abyśmy mogli odpowiedzieć na Państwa zapytanie dotyczące tras w pobliżu lub ułatwić publikację trasy;
2.1.13. Informacje dotyczące paszportu, prawa jazdy, dowodu tożsamości oraz wszelkich innych dokumentów, których dane zgodzili się Państwo przekazać nam w ramach Profilu Zweryfikowanego;
2.1.14. Dane dotyczące zawartych przez Państwa umów ubezpieczenia, a także ewentualnych wypowiedzeń tych umów oraz kopie oświadczeń i wypełnionych formularzy dotyczących zawierania lub zarządzania umowami.
2.2. Informacje pozyskiwane przez nas w sposób automatyczny
2.2.1. W przypadku rejestracji za pośrednictwem metod uwierzytelnienia serwisów społecznościowych, BlaBlaCar będzie posiadać dostęp do jego niektórych Państwa danych osobowych (np. imię, nazwisko, zdjęcie i adres e-mail), zamieszczonych na koncie użytkownika w danym serwisie, zgodnie z warunkami i postanowieniami obowiązującymi w tychże serwisach. Ponadto BlaBlaCar może zbierać niektóre Dane osobowe użytkownika dotyczące korzystania z niego z funkcji dostępnych w serwisach społecznościowych, takich jak „Lubię to”.
2.2.2. W odniesieniu do odwiedzin użytkownika na naszej Platformie możemy zbierać – zgodnie z aktualnymi przepisami i jeżeli jest to wymagane, wyłącznie za Państwa zgodą – informacje dotyczące urządzeń i sieci wykorzystywanych przez Państwa w celu uzyskania dostępu do naszych usług. Może to obejmować następujące informacje: adres IP użytkownika, dane dotyczące logowania, rodzaju i wersji przeglądarki internetowej, rodzajów i wersji wtyczek wykorzystywanych przez przeglądarki internetowe, systemu operacyjnego oraz platformy, identyfikatora reklamowego Państwa gadżetu, informacji na temat odwiedzin, w tym adresu URL historia odwiedzania różnych stron naszej Platformy, poszukiwanych lub przeglądanych treści, używanych haseł wyszukiwania, błędów pobierania danych, czasu odwiedzin na określonych stronach, interakcji z innymi stronami oraz wszelkich numerów telefonów wykorzystanych w celu kontaktu z nami. BlaBlaCar pozyskuje te informacje za pośrednictwem różnych technologii, w tym także plików cookie (szczegółowe informacje są zamieszczone w dokumentacji Informacja o polityce wykorzystywania plików cookie).
2.2.3. Zbieramy zagregowane informacje dotyczące aktywności użytkownika na naszej Platformie (takie, jak liczba oferowanych przejazdów, liczba odpowiedzi na wiadomości, data rejestracji, średnia liczba otrzymanych opinii itp.). Informacje te mogą być publikowane na posiadanym przez Państwa profilu publicznym.
2.2.4. Ponadto zbieramy informacje o użytkowniku od naszych partnerów ubezpieczeniowych lub pośredników w związku z wnioskiem użytkownika o zakwalifikowanie do programów ubezpieczeniowych lub subskrypcją proponowanych umów ubezpieczenia, gdy działamy jako przedstawiciel ubezpieczeniowy.
2.3. Okres przechowywania danych
2.3.1 Z wyjątkiem kategorii Danych osobowych wymienionych w poniższych punktach 2.3.2. i 2.3.3., Dane osobowe użytkowników są przechowywane przez w określonych poniżej terminach przechowywania:
przez 5 lat od ostatnich odwiedzin użytkownika na naszej Platformie, jeżeli użytkownik nie zamknął swojego konta;
przez 30 dni od zamknięcia konta przez użytkownika, chyba że uzyskał on negatywną ocenę bądź recenzję – w takim przypadku Państwa dane są przechowywane przez 2 lata od zamknięcia konta .
2.3.2. Wymienione poniżej kategorie Danych osobowych mogą być przechowywane przez różne okresy:
Dane finansowe (np. płatności, zwroty itp.) są przechowywane przez okres wymagany przez obowiązujące przepisy podatkowe i księgowe (np. dokumenty i dowody księgowe są przechowywane do 10 lat);
Dane zebrane w ramach wykupienia produktów ubezpieczeniowych są przechowywane przez okres obowiązywania umowy ubezpieczenia oraz przez okres niezbędny do obsługi ewentualnych szkód;
Treści tworzone przez Państwa na naszej Platformie (takie jak komentarze, opinie i oceny) są anonimizowane po upływie terminów wymienionych w punkcie
2.3.1., ale pozostają widoczne na naszej Platformie;
Dane rejestrujące są przechowywane przez okres do 12 miesięcy od momentu ich zebrania;
Rozmowy telefoniczne z naszym działem obsługi klienta są przechowywane przez okres do 1 miesiąca, a dokumenty analityczne (takie jak godzina lub czas trwania rozmowy) są przechowywane przez okres do 1 roku.
Dane związane z kontrolą dokumentów tożsamości są przechowywane przez okres jednego (1) roku w celu przeprowadzenia kontroli i wykrycia oszustw.
Informacje dotyczące karty płatniczej, na których zapisanie wyraziłeś zgodę w celu realizacji przyszłych transakcji na Platformie, są przechowywane do momentu wycofania zgody lub do daty wygaśnięcia karty płatniczej, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
2.3.3. W przypadku zawieszenia lub zablokowania konta, Państwa dane będą przechowywane przez okres 2 lub 10 lat, w zależności od wagi naruszenia, aby zapobiec w ten sposób możliwości obchodzenia przez Państwa zasad i przepisów obowiązujących w odniesieniu do korzystania z naszej Platformy.
2.3.4. Możemy archiwizować niektóre Państwa dane osobowe przez okres nieprzekraczający pięciu (5) lat w celu wypełnienia naszych zobowiązań prawnych i uregulowania potencjalnych sporów.
3. W jaki sposób BlaBlaCar wykorzystuje informacje pozyskiwane od użytkowników?
Informacje, które zbieramy, wykorzystamy w celu:
CELE |
PODSTAWA PRAWNA |
Umożliwienie korzystania z Platformy | |
3.1 Wykonanie umów między Państwem a nami oraz dostarczenie Państwu żądanych informacji i usług | Przetwarzanie tych danych jest niezbędne do wykonania naszych wzajemnych zobowiązań umownych. |
3.2 Odbieranie płatności i przekazywanie należnych kwot za pośrednictwem naszych rozwiązań płatniczych; | Przetwarzanie tych danych jest niezbędne do wykonania naszych zobowiązań umownych oraz zapewnienia zgodności z wymogami prawnymi. |
3.3 Umożliwienie Państwu zapisania informacji dotyczących karty płatniczej na potrzeby przyszłych transakcji na Platformie; | Przetwarzanie danych odbywa się na podstawie Państwa zgody. W każdej chwili mogą Państwo wycofać swoją zgodę, usuwając swoje dane z profilu lub kontaktując się z naszym działem obsługi klienta. |
3.4 Umożliwienie Państwu personalizacji swojego profilu na naszej Platformie; | Przetwarzanie danych odbywa się na podstawie Państwa zgody. W każdej chwili mogą Państwo wycofać swoją zgodę, usuwając swoje dane osobowe z profilu lub kontaktując się z naszym działem obsługi klienta. |
3.5 Umożliwienie Państwu komunikowania się i wymiany informacji z innymi członkami naszej społeczności lub operatorami transportowymi obecnymi na Platformie, w szczególności w odniesieniu do naszych usług lub tras już zrealizowanych lub planowanych; | Przetwarzanie tych danych jest niezbędne do wykonania naszych wzajemnych zobowiązań umownych. |
3.6 Umożliwienie Państwu korzystania z interaktywnych funkcji naszych usług, jeśli wyrażą Państwo taką chęć, takich jak wyszukiwanie tras w okolicy na podstawie lokalizacji lub publikowanie tras zgodnie z lokalizacją; | Przetwarzanie tych danych jest niezbędne do wykonania naszych wzajemnych zobowiązań umownych. |
Zarządzanie obsługą klienta |
|
3.7 Zapewnienie dostępu do naszego działu obsługi klienta i umożliwienie komunikacji z nim; | Przetwarzanie tych danych jest niezbędne do wykonania naszych wzajemnych zobowiązań umownych. |
3.8 Doskonalenie naszych usług i szkolenie naszych doradców klienta poprzez nagrywanie rozmów telefonicznych z nami; | Przetwarzanie to opiera się na naszym uzasadnionym interesie (zapewnienie Państwu wysokiej jakości obsługi klienta/poprawa jakości naszej obsługi klienta). Mogą Państwo sprzeciwić się przetwarzaniu danych podczas każdego kontaktu. |
Walka z oszustwami i przestrzeganie warunków użytkowania | |
3.9 Wykrywanie, zapobieganie i reagowanie na wszelkie naruszenia lub nieprzestrzeganie przez użytkownika Ogólnych warunków użytkowania. W tym celu wykorzystujemy w szczególności technologie automatycznej analizy korzystania z Platformy przez użytkownika. W tym kontekście niektóre decyzje mogą być podejmowane w sposób zautomatyzowany. Decyzje te opierają się na określonych kryteriach i mają na celu identyfikację i zapobieganie oszukańczym zachowaniom w ramach naszych usług. Aby podjąć te zautomatyzowane decyzje, możemy być zmuszeni do przetwarzania różnych kategorii danych, na przykład adresu e-mail, numeru telefonu, adresu IP, informacji dotyczących metod płatności, informacji o korzystaniu z naszych usług itp.; | Przetwarzanie to opiera się na naszym uzasadnionym interesie (uniknięcie obchodzenia przez Państwa zasad obowiązujących na naszej Platformie oraz utrzymanie zdrowego i bezpiecznego środowiska na naszej Platformie). Mogą Państwo skorzystać z prawa do sprzeciwu, kontaktując się z naszym Działem Obsługi Klienta. Podstawą prawną przetwarzania danych w ramach automatycznej decyzji jest wykonanie umowy między Państwem a nami. Mają Państwo prawo do uzyskania od nas interwencji ludzkiej, wyrażenia swojego zdania i zakwestionowania decyzji, kontaktując się z naszym działem obsługi klienta. |
3.10 Weryfikacja tożsamości podanej w profilu i umożliwienie uzyskania odznaki „Profil zweryfikowany”. Przetwarzanie to jest niezbędne do wykonania naszych wzajemnych zobowiązań umownych; | Przetwarzanie tych danych może być obowiązkowe w związku z obowiązkami prawnymi ciążącymi na naszych dostawcach usług płatniczych. W takim przypadku przetwarzanie danych jest niezbędne do wykonania naszych odpowiednich zobowiązań umownych. |
3.11 Wysyłanie Państwu dokumentów i informacji niezbędnych do korzystania z naszych usług (np. potwierdzeń rezerwacji) za pośrednictwem poczty elektronicznej, wiadomości tekstowych lub innych środków komunikacji; | Przetwarzanie tych danych jest niezbędne do wykonania naszych wzajemnych zobowiązań umownych. Możesz zmienić swoje preferencje dotyczące komunikacji w ustawieniach swojego profilu w aplikacji. |
3.12 W celu informowania Państwa pocztą elektroniczną, SMS-em lub innymi środkami komunikacji o zmianach wprowadzonych w naszych usługach oraz w celu wsparcia Państwa w korzystaniu z naszych usług | Przetwarzanie to odbywa się w oparciu o nasz uzasadniony interes (dostarczanie Państwu odpowiednich informacji). W takim przypadku mogą Państwo sprzeciwić się przetwarzaniu danych przy każdym kontakcie i zarządzać swoimi preferencjami bezpośrednio w centrum preferencji. |
3.13 Kontaktowanie się z Państwem za pośrednictwem poczty elektronicznej, wiadomości tekstowych, połączeń telefonicznych lub innych środków komunikacji w celach marketingowych dotyczących usług i produktów BlaBlaCar; | Przetwarzanie to opiera się na naszym uzasadnionym interesie (oferowanie użytkownikom odpowiednich reklam). W takim przypadku mają Państwo prawo do sprzeciwu, które mogą Państwo wykonać, zmieniając swoje preferencje komunikacyjne w ustawieniach profilu w aplikacji, kontaktując się z naszym działem obsługi klienta lub postępując zgodnie ze szczegółowymi instrukcjami podanymi w odpowiednim kanale komunikacyjnym (na przykład klikając link rezygnacji z subskrypcji; odpowiadając „STOP”; wyrażając sprzeciw podczas rozmowy telefonicznej itp.). |
3.14 Wysyłanie Państwu wiadomości e-mail w celach marketingowych dotyczących usług i produktów naszych partnerów zewnętrznych; |
Przetwarzanie danych opiera się na Państwa zgodzie. Mogą Państwo wycofać swoją zgodę, zmieniając preferencje dotyczące komunikacji w swoim profilu, klikając link rezygnacji z subskrypcji podany w wiadomości lub kontaktując się z działem obsługi klienta |
3.15 Wysyłanie Państwu wiadomości reklamowych, które mogą Państwa zainteresować, na platformach społecznościowych lub stronach internetowych osób trzecich lub tworzenie list wykluczeń z wiadomości reklamowych. Jeśli chcą Państwo uzyskać więcej informacji na ten temat, zapraszamy do zapoznania się z dokumentami umownymi tych platform lub stron internetowych. Aby dowiedzieć się więcej, prosimy zapoznać się z artykułem 7 Reklama ukierunkowana; | Przetwarzanie to opiera się na (i) naszym uzasadnionym interesie, jakim jest oferowanie Państwu odpowiednich reklam; w takim przypadku mają Państwo prawo do sprzeciwu lub (ii) Państwa zgodzie, gdy wymaga tego prawo (mogą Państwo wycofać swoją zgodę poprzez ustawienia plików cookie). |
3.16 Monitorowanie relacji, w szczególności przeprowadzanie (za pośrednictwem poczty elektronicznej, rozmów telefonicznych lub wiadomości tekstowych) ankiet satysfakcji i badań obejmujących sondaże, testy produktów i statystyki; | Przetwarzanie to opiera się na naszym uzasadnionym interesie (ocena naszej Platformy i świadczonych przez nas usług w celu ich ulepszenia). Możesz sprzeciwić się temu przetwarzaniu podczas nawiązywania kontaktu. |
3.17 Ulepszanie i optymalizację naszej Platformy, w szczególności w celu zagwarantowania, że wyświetlanie naszych treści jest dostosowane do Państwa urządzenia; Ulepszenie i zabezpieczenie naszej Platformy | Przetwarzanie to opiera się na (i) naszym uzasadnionym interesie (mierzenie i optymalizacja skuteczności naszych kampanii reklamowych) lub (ii) Państwa zgodzie, gdy wymaga tego prawo (w każdej chwili mogą Państwo zmienić zdanie i dostosować ustawienia plików cookie). Wystarczy przejść do ustawień plików cookie, które są wyświetlane w stopce strony lub w ustawieniach konta BlaBlaCar). |
3.18 Zarządzanie naszą Platformą i wykonywanie wewnętrznych operacji technicznych w ramach rozwiązywania problemów, analizy danych, testów, badań; Przetwarzanie to opiera się na naszym uzasadnionym interesie (zapewnienie bezpieczeństwa naszej Platformy i poprawa jej właściwości); | Przetwarzanie to opiera się na naszym uzasadnionym interesie (zapewnienie bezpieczeństwa naszej Platformy i poprawa jej funkcjonalności). |
3.19. Ulepszanie i optymalizowanie naszej Platformy, w szczególności w celu zapewnienia, że wyświetlanie naszych treści jest dostosowane do Państwa urządzeń; Badania i analizy |
Przetwarzanie to opiera się na naszym uzasadnionym interesie (dostarczanie Państwu odpowiednich treści) |
3.20. Przeprowadzanie badań lub analiz w dziedzinie środowiska, mobilności, oszczędności energii lub wyników pozapieniężnych;
Odpowiadanie na wnioski prawne i ochrona naszych praw |
Przetwarzanie tych danych opiera się na naszym uzasadnionym interesie (ocena wpływu naszych ofert mobilnościowych) lub jest niezbędne do wypełnienia naszych obowiązków prawnych, takich jak obowiązki sprawozdawcze niezwiązane z finansami. |
3.21. Odpowiadać na wezwania sądowe lub inne wnioski mające podstawę prawną; | Przetwarzanie to opiera się na naszych zobowiązaniach prawnych. |
3.22. Obrona i ochrona naszych interesów, gdy jest to konieczne do ustalenia, wykonania lub obrony prawa w sądzie. | Przetwarzanie to opiera się na wykonaniu umowy lub naszych uzasadnionych interesach |
4. Kim są odbiorcy informacji pozyskiwanych przez naszą firmę i w jakich celach są one przekazywane tym odbiorcom?
4.1. Kiedy użytkownik korzysta z naszych usług, niektóre informacje dotyczące jego osoby są udostępniane członkom naszych społeczności, jak za pośrednictwem publicznego profilu użytkownika, jak i podczas procesu rezerwacji (np. numer telefonu użytkownika jest udostępniany członkom społeczności, z którymi będzie on korzystał ze wspólnego przejazdu w celu ułatwienia organizacji wspólnego przejazdu, a wiek użytkownika jest wyświetlany na publicznym profilu w celu utrzymania wysokiego poziomu zaufania wśród członków naszej społeczności).
Opublikujemy opinie, które Państwo napiszą w ramach naszego systemu opinii na naszej Platformie. Opinie te, zawierające Państwa imię i pierwszą literę nazwiska oraz Państwa zdjęcie, będą widoczne dla wszystkich odwiedzających naszą Platformę.
4.2. Udostępniamy Państwa dane osobowe przewoźnikom autobusowym i kolejowym w celu realizacji usług transportowych. W takich przypadkach przewoźnicy autobusowi i kolejowi działają jako odrębni administratorzy danych, a przetwarzanie Państwa danych osobowych podlega ich odpowiednim politykom prywatności. Przedsiębiorstwa transportowe działające w imieniu BlaBlaCar Bus pełnią rolę podwykonawców w ramach realizacji wszelkich umów zawartych między Państwem a nami.
4.3. Możemy również udostępniać informacje dotyczące użytkownika, w tym dane osobowe, innym podmiotom należącym do grupy BlaBlaCar w zakresie przewidzianym w niniejszej Polityce prywatności. W przypadku sprzedaży lub nabycia przedsiębiorstwa lub aktywów zastrzegamy sobie prawo do udostępnienia Państwa Danych osobowych potencjalnemu sprzedawcy lub nabywcy tego przedsiębiorstwa lub aktywów. Jeśli BlaBlaCar lub całość lub część jego aktywów zostanie nabyta przez osobę trzecią, dane znajdujące się w naszym posiadaniu zostaną w razie potrzeby przekazane nowemu właścicielowi.
4.4. Możemy ujawniać informacje dotyczące użytkownika sądom, organom policyjnym, celnym, rządowym lub publicznym, organom podatkowym lub upoważnionym osobom trzecim, jeżeli i w zakresie, w jakim mamy taki obowiązek prawny lub jeżeli w dobrej wierze uznamy, że jest to konieczne w celu (i) udzielenia odpowiedzi na wszelkie roszczenia wobec BlaBlaCar, (ii) zastosowania się do wszelkich wniosków sądowych, (iii) wykonania wszelkich umów zawartych z naszymi członkami, takich jak Ogólne warunki użytkowania i niniejsza Polityka prywatności, (iv) w nagłych przypadkach zagrażających zdrowiu publicznemu lub integralności fizycznej osoby, (v) w ramach dochodzeń i śledztw lub (vi) w celu zapewnienia praw, mienia i bezpieczeństwa BlaBlaCar, jego członków i ogólnie rzecz biorąc wszelkich osób trzecich.
4.5. Ściśle współpracujemy również z podmiotami zewnętrznymi, które mogą mieć dostęp do Państwa Danych osobowych, w szczególności z:
platformami społecznościowymi, które mogą oferować funkcje umożliwiające dodanie do Państwa profilu BlaBlaCar informacji pochodzących z Państwa konta na ich własnej platformie;
naszymi partnerami handlowymi, którzy promują swoje usługi na naszej Platformie i z których usług mogą Państwo skorzystać. Usługi te mogą obejmować w szczególności usługi ubezpieczeniowe, bankowe, wynajem pojazdów itp.;
naszymi partnerami ubezpieczeniowymi lub pośrednikami ubezpieczeniowymi w celu potwierdzenia Państw kwalifikowalności do programów ubezpieczeniowych, podania ceny, umożliwienia zawarcia proponowanych umów ubezpieczeniowych i zarządzania Państwa szkodami, jeśli zajdzie taka potrzeba (lub zarządzania szkodami dotyczącymi przejazdów, które odbyli Państwo z innym ubezpieczonym członkiem naszej społeczności) oraz wypełnienia ich obowiązków prawnych i regulacyjnych;
naszymi partnerami handlowymi, na których stronach internetowych możemy ewentualnie reklamować nasze usługi;
podwykonawcom, z których usług korzystamy, w szczególności w zakresie usług technicznych, podpisu elektronicznego, usług płatniczych, weryfikacji tożsamości i prawa jazdy, centrów obsługi klienta lub dostawców rozwiązań analitycznych.
4.6. Udostępniamy Państwa dane osobowe stronom trzecim wymienionym w punkcie 4.5 powyżej wyłącznie w następujących przypadkach.
Gdy korzystamy z usług dostawcy usług w ramach realizacji umowy zawartej między Państwem a nami lub w celu świadczenia lub ulepszania naszych usług (na przykład w ramach płatności dokonywanych za pośrednictwem naszej Platformy);
Gdy korzystamy z usług dostawców wyszukiwarek i rozwiązań analitycznych w celu ulepszenia i optymalizacji naszej Platformy; możemy również udostępniać naszym partnerom ubezpieczeniowym informacje, które pozwalają nam oceniać i ulepszać wydajność naszych produktów ubezpieczeniowych oraz optymalizować ich konstrukcję. Mogą Państwo sprzeciwić się takiemu przetwarzaniu danych, kontaktując się z osobą wskazaną w art. 14 poniżej;
Gdy wyraźnie o to poproszą (na przykład, gdy korzystają Państwo z metod uwierzytelniania dostarczanych przez sieci społecznościowe, subskrybują usługę świadczoną przez jednego z naszych partnerów, proszą o skorzystanie z oferty lub promocji jednego z naszych partnerów);
Gdy udostępniamy na stronach internetowych naszych partnerów handlowych niektóre części naszej Platformy (w tym trasy, które zostały opublikowane) za pośrednictwem API lub widżetów. W takim przypadku niektóre informacje z publicznego profilu mogą być również wyświetlane na tych stronach.
4.7. Zgodnie z obowiązującymi przepisami i jeżeli jest to wymagane po uzyskaniu Państwa zgody (w takim przypadku mogą Państwo wycofać swoją zgodę w dowolnym momencie, kontaktując się z naszym działem obsługi klienta), możemy opracowywać dowolne kombinacje informacji dotyczących Państwa, w tym Państwa Danych osobowych i danych uzyskiwanych przy wykorzystaniu plików cookie, które mogą również być przesyłane naszym partnerom biznesowym lub uzyskiwane od nich. Możemy wykorzystywać te informacje i ich kombinacje w celach określonych powyżej.
4.8. Zwracamy uwagę, że jeśli zdecydują się Państwo udostępnić nam niektóre informacje, w szczególności dane osobowe, za pośrednictwem usług połączeniowych udostępnianych przez naszych partnerów handlowych, obowiązują Państwa również ich polityki prywatności. Nie mamy żadnej kontroli nad gromadzeniem lub przetwarzaniem Państwa danych przez naszych partnerów handlowych na ich własnych platformach.
4.9. W poniższych przypadkach działamy jako współodpowiedzialni za przetwarzanie danych wraz z firmami zewnętrznymi:
W ramach ubezpieczenia carpoolingowego „wykup franczyzy” oferowanego na Platformie, BlaBlaCar i AXA France IARD przetwarzają dane osobowe i są współodpowiedzialne za to przetwarzanie (w szczególności BlaBlaCar odpowiada za gromadzenie informacji dotyczących subskrypcji, a AXA France IARD za zarządzanie produktem ubezpieczeniowym oferowanym członkom BlaBlaCar). Aby uzyskać więcej informacji na temat wykorzystania danych osobowych przez AXA France IARD, prosimy zapoznać się z polityką „Dane osobowe” dostępną na stronie internetowej tej firmy.
W odniesieniu do oferty carpoolingu proponowanej w ramach abonamentu na elektroniczny system poboru opłat Ulys, numer klienta podany BlaBlaCar jest przekazywany do ASF, spółki należącej do grupy VINCI Autoroutes, która wydaje abonament na elektroniczny system poboru opłat, w celu uzyskania zniżki na opłaty administracyjne zgodnie z warunkami oferty carpoolingu. W ramach tej oferty BlaBlaCar i ASF przetwarzają dane osobowe i są wspólnie odpowiedzialne za to przetwarzanie (w szczególności BlaBlaCar jest odpowiedzialne za gromadzenie informacji dotyczących przejazdów realizowanych w ramach carpoolingu, a ASF jest odpowiedzialne za zarządzanie ofertą carpoolingu proponowaną w ramach abonamentu elektronicznego systemu poboru opłat, a dokładniej za stosowanie opłat administracyjnych). Zgodnie z umową o wspólnej odpowiedzialności mogą Państwo wykonywać swoje prawa wobec nas lub ASF. Aby uzyskać więcej informacji na temat wykorzystania danych osobowych przez ASF, prosimy zapoznać się z polityką „Dane osobowe” dostępną na stronie internetowej tej firmy.
W ramach reklamy w mediach społecznościowych korzystamy z „Facebook Event Manager”, narzędzia Meta Ireland. BlaBlaCar i Meta Ireland są wspólnie odpowiedzialne za przetwarzanie danych osobowych (w szczególności BlaBlaCar jest odpowiedzialne za gromadzenie danych osobowych dotyczących działań użytkownika na Platformie i ich dalsze przekazywanie do Meta Ireland, a Meta Ireland jest odpowiedzialne za tworzenie grup odbiorców). Zgodnie z umową o wspólnej odpowiedzialności Meta jest odpowiedzialna za zarządzanie wnioskami osób, których dane dotyczą. Aby skorzystać ze swoich praw i dowiedzieć się więcej na temat przetwarzania danych przez Meta Ireland, zapraszamy do zapoznania się z Polityką prywatności Meta.
4.10. Zgodnie z obowiązującymi przepisami transakcje są przetwarzane przez naszych dostawców usług płatniczych, odpowiednio PayPal (Europe) S.à r.l. et Cie, S.C.A., jako dostawcę rozwiązań płatniczych, luksemburską instytucję kredytową posiadającą odpowiednią licencję zgodnie z art. 2 ustawy z dnia 5 kwietnia 1993 r. o sektorze finansowym, oraz przez Adyen N.V., instytucję finansową regulowaną przez holenderski bank centralny. Podmioty te działają jako odrębni administratorzy danych. Jak wyjaśniono bardziej szczegółowo w naszym Regulaminie, dostawcy usług płatniczych mogą Państwa poprosić o podanie dodatkowych informacji w ramach procedury „Know Your Customer” (KYC), takich jak kopia dowodu tożsamości, adres zamieszkania, data urodzenia i wyciąg z rachunku bankowego. Kontrole KYC przeprowadzane przez dostawcę rozwiązań płatniczych są odrębne i niezależne od weryfikacji, które BlaBlaCar może przeprowadzać w związku z korzystaniem z platformy, i podlegają odpowiednim politykom prywatności, dostępnym pod następującymi linkami: dla PayPal https://pay.hyperwallet.com/hw2web/consumer/page/privacyAgreement.xhtml) oraz w przypadku Adyen (https://www.adyen.com/privacy-policy/compliance-obligations).
5.W jaki sposób są wykorzystywane i moderowane przesyłane wiadomości?
5.1. Możemy przeglądać, przeszukiwać lub analizować wiadomości wymieniane przez użytkownika z innymi członkami naszej społeczności za pośrednictwem naszej Platformy w celach związanych z zapobieganiem oszustwom, doskonalenia usług, wsparcia klientów oraz realizacji umów zawartych z użytkownikami (takich, jak nasz Regulamin). Dla przykładu, w celu zapobieżenia możliwości pomijania naszego systemu rezerwacji w sieci możemy przeszukiwać i analizować wiadomości przesyłane przy użyciu naszej Platformy, aby sprawdzać, czy nie zawierają one żadnych informacji kontaktowych bądź odniesień do innych stron internetowych oraz w stosownych przypadkach wiadomości mogą zostać zablokowane lub całkowicie lub częściowo odfiltrowane.
5.2. Nigdy nie przeglądamy komunikacji użytkowników z innymi członkami naszej społeczności w celach promocyjnych lub reklamowych. W miarę możliwości stosujemy zautomatyzowane systemy do moderowania wiadomości przesyłanych między członkami za pośrednictwem naszej Platformy, bez podejmowania decyzji o charakterze indywidualnym.
6.Ukierunkowana reklama internetowa
6.1. Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i za Państwa zgodą, gdy jest ona wymagana, możemy wykorzystywać dane, które nam Państwo przekazują na naszej Platformie, takie jak niektóre dane profilowe i dane dotyczące przeglądania stron internetowych, w celu wyświetlania (lub wykluczania) reklam ukierunkowanych na platformach społecznościowych lub stronach internetowych osób trzecich, zgodnie z Państwa profilem i na podstawie Państwa zainteresowań lub działań na naszej Platformie. Przetwarzanie to odbywa się zgodnie z naszym uzasadnionym interesem polegającym na wyświetlaniu użytkownikowi reklam podobnych usług.
W każdej chwili mogą Państwo sprzeciwić się takiemu przetwarzaniu danych, konfigurując ustawienia reklamowe swojego konta bezpośrednio na platformie danego serwisu społecznościowego lub kontaktując się z nami zgodnie z procedurą opisaną w art. 14 poniżej.
6.2. Zgodnie z ustawą o rynku cyfrowym „kontrolerzy dostępu” lub „gatekeeperzy”, których lista jest aktualizowana przez Komisję Europejską, potrzebują Państwa zgody, aby wyświetlać Państwu reklamy ukierunkowane. Zbieramy Państwa zgodę za pośrednictwem banera zarządzania preferencjami. W każdej chwili mogą Państwo zmienić zdanie i dostosować ustawienia preferencji. Wystarczy przejść do ustawień plików cookie, które są wyświetlane w stopce strony lub w ustawieniach konta BlaBlaCar.
7.Czy Państwa informacje są przekazywane? W jaki sposób i gdzie?
7.1. Zasadniczo przechowujemy Państwa dane osobowe na terenie Unii Europejskiej. Jednakże, ponieważ niektórzy z naszych usługodawców mają siedzibę w krajach spoza Unii Europejskiej („kraje trzecie”), przekazujemy niektóre Państwa dane osobowe do krajów trzecich. Może to mieć miejsce w szczególności w przypadku krajów trzecich, w odniesieniu do których Komisja Europejska nie podjęła decyzji o „odpowiedniej ochronie”. W takim przypadku zapewniamy, aby przekazywanie danych odbywało się zgodnie z obowiązującymi przepisami i gwarantowało wystarczający poziom ochrony prywatności i podstawowych praw osób fizycznych (w szczególności poprzez standardowe klauzule umowne Komisji Europejskiej).
7.2. Na prośbę skierowaną do naszego inspektora ochrony danych ([email protected]) możemy udzielić Państwu dodatkowych informacji na temat tych gwarancji (w szczególności standardowych klauzul umownych Komisji Europejskiej).
8.Jakie prawa mają Państwo w odniesieniu do Państwa danych osobowych?
8.1. Przysługuje Państwu prawo do uzyskania kopii swoich danych osobowych będących w posiadaniu naszej firmy („prawo użytkownika do dostępu do danych”).
8.2. W przypadku czynności przetwarzania danych wykonywanych na podstawie Państwa zgody, mogą Państwo wycofać swoją zgodę w dowolnym momencie zgodnie z opisem w artykule 3.
8.3. Mogą Państwo poprosić o usunięcie danych osobowych lub korektę niepoprawnych danych osobowych („prawo użytkownika do usunięcia i poprawienia”). Należy pamiętać, że możemy przechowywać niektóre informacje dotyczące użytkownika zgodnie z wymogami określonymi w przepisach lub gdy istnieją ku temu odpowiednie podstawy prawne. Na przykład, jeśli uznamy, że popełnili Państwo nieuczciwe działania lub naruszyli nasz Regulamin i chcemy uniemożliwić Państwu obejście zasad mających zastosowanie do naszej społeczności.
8.4. Mają Państwo prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw (i) na przetwarzanie danych osobowych w celach związanych z marketingiem bezpośrednim lub (ii) inne przetwarzanie danych osobowych zgodnie z naszymi prawomocnymi interesami („prawo użytkownika do sprzeciwu na przetwarzanie”).
8.5. Mają Państwo prawo ograniczyć przetwarzanie danych osobowych („prawo użytkownika do ograniczenia przetwarzania”). Należy pamiętać, że zasada ta ma zastosowanie, wyłącznie jeśli (i) użytkownik zakwestionował poprawność swoich danych osobowych a nasza firma weryfikuje poprawność danych osobowych użytkownika, (ii) w przypadku niezgodnego z prawem przetwarzania przez nas i jeżeli wnioskują Państwo o ograniczenie ich przetwarzania, a nie usunięcie, (iii) jeśli nie potrzebujemy już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one nadal niezbędne Państwu do składania, podtrzymywania roszczeń prawnych lub obrony przed nimi, (iv) skorzystali Państwo z prawa do sprzeciwu i my nadal rozważamy, czy uzasadnione powody, które realizujemy, mają pierwszeństwo.
8.6. Mają Państwo prawo do przenoszenia danych, tj. prawo do otrzymania przekazanych nam Danych osobowych w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego oraz prawo do przekazania tych danych innemu administratorowi („prawo użytkownika do przenoszenia danych”).
8.7. Mają Państwo prawo złożyć skargę do właściwego organu nadzoru ochrony danych lub zwrócić się o ochronę prawną do sądu, jeśli uważają Państwo, że Państwa prawa zostały naruszone.
8.8. Mają Państwo również prawo do określenia zasad dotyczących wyników przetwarzania Państwa danych osobowych po Państwa śmierci.
8.9. Aby skorzystać ze swoich praw, prosimy o kontakt z Inspektorem Ochrony Danych pod adresem [email protected] (patrz Artykuł 13).Dane kontaktowe wyznaczonego Inspektora Ochrony Danych są następujące:
a. Imię i nazwisko: Judith LAVEDRINE
b. Adres e-mail: [email protected]
c. Adres pocztowy: 84, avenue de la République, 75011 PARYŻ / FRANCJA
8.10. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw w ramach oferty carpoolingu oferowanej w ramach abonamentu na system elektronicznego poboru opłat Ulys: mają Państwo prawo dostępu do swoich danych, prawo do ich poprawiania i usuwania oraz prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania tych danych, z którego mogą Państwo skorzystać, zwracając się do ASF pod adresem podanym na jej stronie internetowej lub kontaktując się z naszym inspektorem ochrony danych osobowych zgodnie z warunkami określonymi poniżej.
9. Pliki cookie i technologie podobnego rodzaju
Szczegółowe informacje zostały zamieszczonej w Polityce Cookies.
10. Poufność hasła
Użytkownik jest odpowiedzialny za poufność hasła wybranego w celu uzyskania dostępu do swojego konta na naszej Platformie. Użytkownik zobowiązuje się do zachowania tego hasła w tajemnicy i nieudostępniania go nikomu.
11.Linki do innych witryn internetowych i serwisów społecznościowych
Nasza Platforma może czasami zawierać linki do stron internetowych naszych partnerów lub firm zewnętrznych. Należy pamiętać, że strony te mają własną politykę prywatności i nie ponosimy żadnej odpowiedzialności za wykorzystanie przez te strony informacji zebranych po kliknięciu tych linków. Zachęcamy do zapoznania się z polityką prywatności tych stron przed przekazaniem im swoich danych osobowych.
12.Modyfikacje naszej Polityki prywatności
Możemy od czasu do czasu wprowadzać zmiany w niniejszej Polityce prywatności. W razie potrzeby będziemy Państwa informować o tym fakcie i/lub prosić o wyrażenie zgody. Zalecamy regularne odwiedzanie tej strony, aby zapoznać się z ewentualnymi zmianami lub aktualizacjami naszej Polityki prywatności.
13. Kontakt
W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących niniejszej Polityki prywatności lub wniosków dotyczących Państwa danych osobowych, prosimy o kontakt poprzez wysłanie wiadomości e-mail do naszego inspektora ochrony danych na adres [email protected] lub listownie na adres podany na początku niniejszego dokumentu.
————- 0 —————— 0 ——————-
Wersja z dnia 17 października 2023 r.
1. Informacje ogólne
Firma Comuto SA (z siedzibą pod adresem 84, avenue de la République, 75011 Paryż, Francja) (dalej „BlaBlaCar”, „my” „nasze”, lub „nam”), działająca jako administrator danych, przykłada wiele starań do zapewnienia ochrony i poszanowania prywatności swoich użytkowników. Celem niniejszej informacji („Informacja o polityce prywatności”) jest przekazanie użytkownikom informacji dotyczących praktyk BlaBlaCar w odniesieniu do pozyskiwania, wykorzystania i rozpowszechniania informacji, które użytkownicy mogą przekazać BlaBlaCar za pośrednictwem niniejszej witryny internetowej lub naszych aplikacji mobilnych („Platforma”).
Niniejsza Informacja o polityce prywatności (wspólnie z Regulaminem BlaBlaCar, jakimikolwiek innymi wymienionymi w nich dokumentami oraz naszą Polityka Cookies określa warunki, zgodnie z którymi BlaBlaCar zbiera i przetwarza dane osobowe swoich użytkowników. Prosimy o dokładne przeczytanie niniejszej informacji, aby zapoznać się z polityką oraz praktykami BlaBlaCar dotyczącymi danych osobowych użytkowników i ich przetwarzania.
Należy pamiętać, że podczas rezerwacji Biletu autobusowego w niektórych przypadkach możesz zostać przekierowany na Witrytnę internetową Osoby trzeciej booking.blablacar.pl który jest obsługiwany przez firmę Busfor.pl Sp. z o. o., która w tym przypadku pełni rolę odrębnego administratora danych.
2. Jakie informacje BlaBlaCar zbiera od użytkowników i jak długo są one przechowywane?
BlaBlaCar może zbierać i przetwarzać następujące dane dotyczące naszych użytkowników:
2.1 Informacje przekazywane nam bezpośrednio przez użytkowników
Użytkownicy mogą przesyłać BlaBlaCar informacje umożliwiające ich identyfikację lub identyfikację pasażerów, dla których rezerwują miejsca („Dane osobowe”), podczas korzystania z naszej Platformy, wypełniania formularzy dostępnych na naszej Platformie (na przykład umożliwiających rejestrację), podczas korzystania z naszej usługi rezerwacji i zakupu biletów autobusowych udostępnianych na naszej Platformie i Witrynie Internetowej Strony Trzeciej (w stosownych przypadkach), udziału w organizowanych przez nas konkursach, promocjach lub ankietach, a także za pośrednictwem jakiejkolwiek wymiany informacji z naszą firmą drogą telefoniczną, pocztą e-mail lub w dowolny inny sposób, jak również podczas zgłaszania problemów, związanych z korzystaniem z naszej Platformy.
Informacje, jakie mogą być przekazywane naszej firmie są następujące:
- 2.1.1 Informacje obowiązkowe, wymagane w celu rejestracji dla korzystania z usług dostępnych na naszej Platformie lub uzyskania dostępu do innych usług BlaBlaCar, obejmujące imię i nazwisko użytkownika, jego adres e-mail, datę urodzenia i hasło. Wszystkie te pola są obowiązkowe do utworzenia konta na naszej Platformie. Ponadto do publikowania lub rezerwowania przejazdów carpooling jest wymagany numer telefonu użytkownika. Podczas rezerwacji biletów autobusowych obowiązkowe są również adres e-mail użytkownika i informacje o pasażerze. W razie braku przekazania tych informacji, BlaBlaCar nie będzie w stanie zapewnić użytkownikom dostępu do usług oferowanych na Platformie BlaBlaCar, w związku z czym użytkownik nie będzie mógł zarejestrować Konta na naszej Platformie.
W przypadku rezerwacji Przejazdu autobusem obowiązkowe informacje to Twoje imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu oraz, w stosownych lub wymaganych przez prawo przypadkach, rodzaj i numer dokumentu tożsamości, płeć, data urodzenia i obywatelstwo.
- 2.1.2 Zdjęcie;
- 2.1.3 Adres pocztowy;
- 2.1.4 Szczegółowe informacje dotyczące posiadanych samochodów;
- 2.1.5 Krótka biografia i płeć Użytkownika, jeżeli wyrażasz zgodę na podanie tych informacji;
- 2.1.6 Zapisy dotyczące wszelkiego rodzaju korespondencji pomiędzy użytkownikiem a BlaBlaCar. możemy nagrywać i / lub słuchać rozmów telefonicznych pomiędzy Użytkownikiem a BlaBlaCar (na przykład z agentami naszego serwisu ds. relacji społecznych). Dajemy Ci możliwość zgłosić sprzeciw wobec takiego przetwarzania na początku połączenia;
- 2.1.7 Zapisy dotyczące wszystkich dokonanych rezerwacji lub ogłoszeń wspólnych przejazdów, zamieszczonych na naszej Platformie lub przekazanych za ich pośrednictwem;
- 2.1.8 Informacje dotyczące księgowości lub transakcji finansowych, w tym przeprowadzanych za pośrednictwem naszej Platformy lub w jakikolwiek inny sposób. Mogą one obejmować informacje dotyczące karty płatniczej lub danych rachunku bankowego użytkownika, a także szczegóły przejazdów lub ich odcinków, zarezerwowanych bądź oferowanych za pośrednictwem naszej Platformy. Takie informacje mogą obejmować Twoje preferencje dotyczące podróży;
- 2.1.9 Szczegółowe informacje dotyczące odwiedzin na naszej Platformy oraz zasobów, z których użytkownik korzysta;
- 2.1.10 W stosownych przypadkach, odpowiedzi udzielane na jakiekolwiek ankiety lub kwestionariusze, takie jak recenzje dotyczące przejazdów wykonane za pośrednictwem naszej Platformy i Twoje opinie na temat podróży, które udostępniłeś, aby ocenić podróż wykonaną za pośrednictwem naszej Platformy. Informacje te mogą być wykorzystywane dla celów analiz, w tym dotyczących zachowań użytkowników;
- 2.1.11 Informacje, których przekazania BlaBlaCar może wymagać od użytkowników w razie zgłaszania jakichkolwiek problemów dotyczących korzystania z naszej Platformy bądź usług, a także próśb dotyczących wsparcia;
- 2.1.12 Informacje związane z Twoją lokalizacją, abyśmy mogli odpowiedzieć na twoje wyszukiwanie wycieczek w pobliżu Ciebie lub ułatwić publikację przejazdu użytkownika;
- 2.1.13 Informacje dotyczące paszportu, prawa jazdy, dowodu tożsamości oraz wszelkich innych dokumentów, których dane użytkownik zgodził się przekazać nam w ramach Profilu Zweryfikowanego.
- 2.1.14 Twój status Super Drivera i powiązane z nim informacje, w stosownych przypadkach.
2.2 Informacje pozyskiwane przez nas w sposób automatyczny
- 2.2.1 W przypadku rejestracji użytkownika za pośrednictwem metod uwierzytelnienia serwisów społecznościowych, BlaBlaCar będzie posiadać dostęp do jego niektórych danych osobowych (np. imię, nazwisko, zdjęcie i adres e-mail), zamieszczonych na koncie użytkownika w danym serwisie, zgodnie z warunkami i postanowieniami obowiązującymi w tychże serwisach. Ponadto BlaBlaCar może zbierać niektóre Dane osobowe użytkownika dotyczące korzystania z niego z funkcji dostępnych w serwisach społecznościowych, takich jak „Lubię to”.
- 2.2.2 W odniesieniu do odwiedzin użytkownika na naszej Platformie, możemy zbierać – zgodnie z aktualnymi przepisami i jeżeli jest to wymagane, wyłącznie za zgodą użytkownika – informacje dotyczące urządzeń i sieci wykorzystywanych przez niego w celu uzyskania dostępu do naszych usług. Może to obejmować następujące informacje: adres IP użytkownika, dane dotyczące logowania, rodzaju i wersji przeglądarki internetowej, rodzajów i wersji wtyczek wykorzystywanych przez przeglądarki internetowe, systemu operacyjnego oraz platformy, identyfikatora reklamowego Twojego gadżetu, informacji na temat odwiedzin, w tym adresu URL historia odwiedzania różnych stron naszej Platformy, poszukiwanych lub przeglądanych treści, używanych haseł wyszukiwania, błędów pobierania danych, czasu odwiedzin na określonych stronach, interakcji z innymi stronami oraz wszelkich numerów telefonów wykorzystanych w celu kontaktu z nami. BlaBlaCar pozyskuje te informacje za pośrednictwem różnych technologii, w tym także plików cookie (szczegółowe informacje są zamieszczone w dokumentacji Informacja o polityce wykorzystywania plików cookie).
- 2.2.3 BlaBlaCar także zbiera zagregowane informacje dotyczące aktywności użytkownika na naszej Platformie (takie, jak liczba oferowanych przejazdów, liczba odpowiedzi na wiadomości, data Twojej rejestracji, średnia liczba otrzymanych opinii itp.). Informacje te mogą być publikowane na profilu publicznym, jeśli posiadasz taki.
- 2.2.4 Ponadto zbieramy informacje o użytkowniku od naszych partnerów ubezpieczeniowych lub pośredników w związku z wnioskiem użytkownika o zakwalifikowanie do programów ubezpieczeniowych lub subskrypcją proponowanych umów ubezpieczenia, gdy działamy jako przedstawiciel ubezpieczeniowy.
2.3 Przechowywanie danych
2.3.1 Za wyjątkiem kategorii Danych osobowych wymienionych w poniższych punktach 2.3.2 i 2.3.3, Dane osobowe użytkowników są przechowywane przez w określonych poniżej terminach przechowywania:
- przez 5 lat od ostatnich odwiedzin użytkownika na naszej Platformie, jeżeli użytkownik nie zamknął swojego konta;
- przez 30 dni od zamknięcia konta przez użytkownika, chyba że uzyskał on negatywną ocenę bądź recenzję – w takim przypadku Twoje dane są przechowywane przez 2 lata od zamknięcia Twojego Konta.
2.3.2 Wymienione poniżej kategorie Danych osobowych mogą być przechowywane przez różne okresy:
- Dane finansowe (na przykład dotyczące płatności, zwrotów itd.) są przechowywane przez okres wymagany obowiązującymi przepisami podatkowymi i księgowymi;
- Wszystkie treści generowane przez użytkownika (np. komentarze, feedback i oceny) są anonimizowane zgodnie z okresami wymienionymi w rozdziale 2.3.1, ale pozostają dostępne na naszej Platformie.
- Dane logów są przechowywane przez okres do 12 miesięcy od daty ich zebrania.
- Rozmowy telefoniczne z naszym działem ds. relacji społecznych prowadzone są przez okres do 1 miesiąca, a dokumenty analityczne (takie jak czas połączenia lub czas trwania połączenia) przechowywane są przez okres do 1 roku,
- Dane zebrane w celu przeprowadzenia procesu weryfikacji tożsamości i zapobiegania oszustwom przechowywane są przez 1 rok.
- Informacje o karcie płatniczej, na zapisanie których użytkownik wyraził zgodę na potrzeby przyszłych transakcji na Platformie, są przechowywane do czasu wycofania zgody lub do daty upływu ważności karty płatniczej, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
2.3.3 W przypadku zawieszenia lub zablokowania konta użytkownika, jego dane będą przechowywane przez okres 2 lub 10 lat, w zależności od wagi naruszenia, aby zapobiec w ten sposób możliwości obchodzenia przez niego zasad i przepisów obowiązujących w odniesieniu do korzystania z naszej Platformy.
2.3.4 Możemy archiwizować niektóre Twoje dane osobowe przez okres nieprzekraczający pięciu (5) lat w celu wypełnienia naszych zobowiązań prawnych i uregulowania potencjalnych sporów.
3. W jaki sposób BlaBlaCar wykorzystuje informacje pozyskiwane od użytkowników?
Informacje, które zbieramy, wykorzystamy w celu:
CELE |
PODSTAWA PRAWNA |
3.1 wykonywanie zobowiązań wynikających z jakichkolwiek umów zawartych pomiędzy użytkownikiem a BlaBlaCar lub oraz użytkownikiem a partnerami biznesowymi BlaBlaCar (np. w związku z ubezpieczeniem) oraz zapewnianie użytkownikowi informacji I usług, których wymagał; | Przetwarzanie danych w ten sposób jest niezbędne dla wykonywania wzajemnych zobowiązań umownych. |
3.2 przesyłanie użytkownikowi informacji dotyczących usług pocztą e-mail lub za pośrednictwem wiadomości tekstowych i/lub wszelkich innych środków komunikacji (np. potwierdzeń rezerwacji); | Przetwarzanie danych w ten sposób jest niezbędne dla wykonywania wzajemnych zobowiązań. |
3.3 pobieranie płatności od użytkownika lub przekazywanie mu płatności, które BlaBlaCar pozyskuje w jego imieniu; | Przetwarzanie danych w ten sposób jest niezbędne dla wykonywania wzajemnych zobowiązań umownych. |
3.4 aby umożliwićenie użytkownikowi zapisanie informacji o karcie płatniczej na potrzeby przyszłych transakcji na Platformie; | Przetwarzanie danych w ten sposób odbywa się za zgodą użytkownika. Użytkownik może wycofać swoją zgodę w dowolnym momencie, usuwając informacje w swoim profilu lub kontaktując się z naszą służbą public relations. |
3.5 umożliwienie użytkownikowi personalizacji jego profilu na naszej Platformy; | Przetwarzanie danych w ten sposób odbywa się za zgodą użytkownika. Użytkownik może wycofać swoją zgodę w dowolnym momencie, usuwając informacje w swoim profilu lub kontaktując się z naszą służbą public relations. |
3.6 umożliwienie użytkownikowi przekazywania i wymiany informacji z innymi użytkownikami lub z Przewoźnikami, których usługi są rozprzestrzeniane na Platformie, o naszych usługach lub przejazdach, które użytkownik odbył lub zamierza odbyć z innymi użytkownikami i/lub dotyczące organizacji tych przejazdów; | Przetwarzanie danych w ten sposób jest niezbędne dla wykonywania wzajemnych zobowiązań. |
3.7 zapewnienie użytkownikowi dostępu do naszych usług wsparcia oraz wymiany informacji z naszym zespołem do spraw relacji z użytkownikami; | Przetwarzanie danych w ten sposób jest (i) niezbędne dla wykonywania wzajemnych zobowiązań umownych, (ii) niezbędne dla sporządzania, wykonywania lub obrony roszczeń prawnych. |
3.8 doskonalenie naszej Służby public relations i szkolenie agentównaszych klientów poprzez nagrywanie rozmów telefonicznych z nami; | Takie przetwarzanie opiera się na naszych uzasadnionych interesach (zapewnienie wysokiej jakości obsługi klienta / poprawa obsługi klienta). Użytkownik może sprzeciwić się temu przetwarzaniu podczas każdego kontaktu. |
3.9 zapewnienie zgodności z (i) obowiązującymi przepisami prawa, (ii) Regulaminem oraz (iii) naszą Informacją o polityce prywatności. W razie naruszenia niektórych postanowień, konto użytkownika może zostać zawieszone. W tym celu możemy korzystać z technologii automatycznej analizy korzystania przez Ciebie z platformy, w tym treści Twoich publikacji, w celu wykrycia wszelkich zachowań, które mogą stanowić naruszenie z Twojej strony; | Przetwarzanie danych w ten sposób jest (i) niezbędne dla wykonywania wzajemnych zobowiązań umownych, (ii) w oparciu o oparte na naszym uzasadnionym interesie (aby zapobiec obchodzeniu zasad obowiązujących na naszej Platformie), w którym to przypadku użytkownik ma prawo do sprzeciwu, (iii) niezbędne dla sporządzania, wykonywania lub obrony roszczeń. |
3.10 przesyłanie użytkownikowi pocztą e-mail i/lub za pośrednictwem wiadomości tekstowych i/lub wszelkich innych środków komunikacji – w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami i kiedy jest to wymagane, za zgodą użytkownika – materiałów marketingowych, a także sugestii i zaleceń dotyczących innych towarów bądź usług związanych z naszymi usługami, które mogą być interesujące dla użytkownika. Ponadto BlaBlaCar wykorzystuje dane użytkownika w celu przesyłania mu spersonalizowanych reklam w serwisach społecznościowych lub tworzenia listy wykluczeń dla wiadomości reklamowych. Szczegółowe informacje dotyczące zasad działania tych funkcji, a także danych pozyskiwanych od użytkownika, znajdują się na odpowiednich stronach zewnętrznych platform serwisów społecznościowych; | Przetwarzanie takich danych w ten sposób odbywa się (i) za zgodą użytkownika. Użytkownik może wycofać swoją zgodę na otrzymywanie reklam w dowolnym momencie, zmieniając swoje preferencje w swoim profilu, klikając link rezygnacji z subskrypcji podany w każdej z naszych wiadomości lub kontaktując się z naszą służbą public relations; lub (ii) na podstawie naszego uzasadnionego interesu (dostarczanie użytkownikowi odpowiednich reklam); w takim przypadku ma on prawo do sprzeciwu. Aby uzyskać więcej informacji, należy zapoznać się z artykułem 6 – Reklamy ukierunkowane i nasza komunikacja wysyłana pocztą elektroniczną i/lub wiadomościami tekstowymi. |
3.11 przesyłanie użytkownikowi za pośrednictwem poczty e-mail i/lub wiadomości tekstowych i/lub wszelkich innych środków komunikacji informacji dotyczących modyfikacji naszych usług lub usług towarzyszących korzystaniu z naszych usług; | Przetwarzanie danych w ten sposób jest (i) niezbędne dla wykonywania wzajemnych zobowiązań umownych, (ii) niezbędne dla spełnienia przez BlaBlaCar obowiązku wynikającego z przepisów prawa lub (iii) niezbędne dla sporządzania, wykonywania lub obrony roszczeń. |
3.12 weryfikacja danych zawartych w paszporcie, prawie jazdy, dowodzie tożsamości i innych dokumentach użytkownika, które mogą być od niego pozyskiwane w chwili rejestracji lub w dowolnej innej chwili podczas korzystania z naszej Platformy; | Przetwarzanie danych w ten sposób jest (i) prowadzone za zgodą użytkownika, w kontekście uzyskania odznaki Zweryfikowany profil (w takim przypadku użytkownik może wycofać swoją zgodę w dowolnym momencie, kontaktując się z naszą służbą public relations), (ii) niezbędne dla spełnienia przez BlaBlaCar obowiązków wynikających z przepisów prawa lub (iii) realizowane w celu sporządzania, wykonywania lub obrony roszczeń. |
3.13 zarządzanie naszą Platformą oraz dla czynności wewnętrznych, w tym dla celów rozwiązywania problemów, analizy danych, testowania, a także przeprowadzania prac badawczych; | Przetwarzanie danych w ten sposób oparte jest na uzasadnionym interesie BlaBlaCar (na przykład dla zapewnienia bezpieczeństwa naszej Platformy i doskonalenia ich funkcji). |
3.14 monitorowanie relacji z klientami, a w szczególności przeprowadzanie (drogą e–mailową lub telefoniczną) badań i analiz poziomu zadowolenia, w tym ankiet, testów produktów i statystyk; |
Podstawę dla takiego przetwarzania stanowi uzasadniony interes BlaBlaCar (tj. ocena Platformy i usług świadczonych przez BlaBlaCar w celu ich udoskonalania). |
3.15 doskonalenie naszej Platformy dla zapewnienia, że ich treść będzie zawsze prezentowana w najbardziej odpowiedni sposób dla użytkownika i wykorzystywanych przez niego urządzeń; | Przetwarzanie danych w ten sposób jest prowadzone w uzasadnionym interesie BlaBlaCar (na przykład w celu udostępniania użytkownikowi najbardziej odpowiednich treści). |
3.16 umożliwienie użytkownikowi korzystania z interaktywnych funkcji naszych usług, jeżeli podejmie on taką decyzję, na przykład wyszukiwanie przejazdówi w pobliżu na podstawie Twojej lokalizacji lub publikowanie Twojego przejazdu na podstawie Twojej lokalizacji; | Przetwarzanie danych w ten sposób jest (i) niezbędne dla wykonywania wzajemnych zobowiązań umownych lub (ii) odbywa się za zgodą przez użytkownika, jeśli jest to wymagane przez prawo. W takim przypadku użytkownik może wycofać swoją zgodę, wyłączając uprawnienia dostępu bezpośrednio w systemie operacyjnym telefonu. |
3.17 w ramach działań podejmowanych przez nas w celu zapewnienia bezpieczeństwa naszej Platformy a mianowicie w celu zwalczania nadużyć finansowych; oraz; | Przetwarzanie danych w ten sposób jest (i) prowadzone w uzasadnionym interesie BlaBlaCar (w celu zapobiegania oszustwom I zapewnienia bezpieczeństwa naszych Platform), (ii) realizowane w celu sporządzania, wykonywania lub obrony roszczeń lub (iii) zapewnienia zgodności z obowiązującymi przepisami. |
3.18 prowadzenie pomiarów lub działań mających na celu określenie efektywności reklam przesyłanych użytkownikowi lub innym osobom oraz przesyłania użytkownikowi zindywidualizowanych reklam. | Przetwarzanie danych w ten sposób jest (i) prowadzone w uzasadnionym interesie BlaBlaCar (na przykład w celu oceny i optymalizacji efektywności naszych kampanii reklamowych) lub (ii) za zgodą użytkownika, jeśli jest to wymagane przez prawo. (użytkownik może zmienić ustawienia plików cookie w dowolnym momencie. Użytkownik może zmienić ustawienia, przechodząc do ustawień plików cookie wyświetlanych w stopce strony lub w ustawieniach konta BlaBlaCar). |
-
4. Kim są odbiorcy informacji pozyskiwanych przez naszą firmę od użytkowników i w jakich celach są one przekazywane tym odbiorcom?
4.1 Kiedy użytkownik korzysta z naszych usług, niektóre informacje dotyczące jego osoby są udostępniane członkom naszych społeczności lub z Przewoźnikami, których usługi są rozprzestrzeniane naszej Platformie, jak za pośrednictwem publicznego profilu użytkownika, jak i podczas procesu rezerwacji (np. numer telefonu użytkownika jest udostępniany członkom społeczności, z którymi będzie on korzystał ze wspólnego przejazdu w celu ułatwienia organizacji wspólnego przejazdu, a wiek użytkownika jest wyświetlany na publicznym profilu w celu utrzymania wysokiego poziomu zaufania wśród członków naszej społeczności).
4.2 BlaBlaCar może otrzymywać i przesyłać informacje dotyczące użytkownika, w tym jego Dane osobowe, kiedy korzysta on z którejkolwiek z platform prowadzonych przez BlaBlaCar lub od podmiotów i spółek powiązanych z BlaBlaCar (w tym Busfor.pl sp. z o.o. i innych spółek z grupy Comuto), w celach określonych w niniejszej Informacji o polityce prywatności.
4.3 BlaBlaCar może ujawnić informacje o użytkowniku sądom, organom ścigania, organom rządowym lub publicznym, organom podatkowym lub upoważnionym stronom trzecim, jeśli jest to wymagane od firmy BlaBlaCar przez prawo i w takim zakresie, w jakim jest wymagane, lub jeśli firma w dobrej wierze uważa, że jest to racjonalnie konieczne, (i) aby odpowiedzieć na roszczenia zgłoszone wobec BlaBlaCar, (ii) aby spełnić wymogi postępowania sądowego, (iii) aby egzekwować postanowienia umów zawartych ze wspólnikami firmy BlaBlaCar, takich jak Regulamin oraz Polityka prywatności, (iv) w razie nagłej potrzeby związanej z zagrożeniem zdrowia publicznego, zgonem lub uszkodzeniem ciała, (v) w ramach prowadzonego śledztwa lub (vi) w celu ochrony praw, własności lub bezpieczeństwa firmy BlaBlaCar, jej wspólników lub innych osób;
4.4 Ponadto BlaBlaCar ściśle współpracuje z podmiotami zewnętrznymi, które mogą być odbiorcami Danych osobowych użytkownika, takimi jak:
- (a) platformy serwisów społecznościowych, które mogą które mogą świadczyć Ci usługi podłączenia, takie jak podłączenie informacji z profilu BlaBlaCar z ich platform społecznościowych do naszej Platformy;
- (b) nasi partnerzy biznesowi, którzy mogą reklamować swoje usługi na naszej Platformie, którą możesz zdecydować się subskrybować – mogą to być wszelkiego rodzaju usługi ubezpieczeniowe, bankowe, dotyczące wynajmu itd.;
- (c) nasi partnerzy biznesowi, którzy mogą reklamować nasze usługi na swoich własnych witrynach internetowych lub w aplikacjach mobilnych;
- (d) nasi podwykonawcy, w tym w zakresie usług technicznych, płatniczych, weryfikacji tożsamości i dostaw lub dostawców usług analitycznych.
4.5 BlaBlaCar przekazuje informacje uzyskiwane od użytkowników, w tym ich Dane osobowe, jakimkolwiek wymienionym powyżej podmiotom zewnętrznym jedynie w następujących przypadkach:
- 4.5.1 W przypadku, gdy angażujemy dostawcę usług, będącego trzecią stroną, w celu realizacji jakichkolwiek umów, które mogą zostać zawarte z użytkownikiem, w celu ułatwienia lub rozszerzenia realizacji naszych usług (np. jeżeli pobieramy od użytkowników jakiekolwiek opłaty bądź pobieramy środki pieniężne w odniesieniu do usług dostępnych na Platformie);
- 4.5.2 W ramach procesu rezerwacji i w celu zapewnienia niezbędnych usług, informacje takie jak imię i nazwisko użytkownika, jego zdjęcie, numer telefonu komórkowego i/lub adres e-mail mogą być wyświetlane na Platformie i/lub przekazywane pasażerom (jeżeli użytkownik jest kierowcą) lub kierowcy (jeżeli użytkownik jest pasażerem);
- 4.5.3 W ramach naszego systemu ocen, recenzje sporządzane przez użytkownika będą publikowane na Platformie. Recenzje zawierające skróconą nazwę użytkownika i jego zdjęcie są widoczne dla wszystkich osób odwiedzających Platformę;
- 4.5.4 BlaBlaCar korzysta z usług dostawców analitycznych usług i wyszukiwarek w celu doskonalenia i optymalizacji naszej Platformy. Możesz wyrazić swój sprzeciw wobec takiego przetwarzania, kontaktując się z nami zgodnie z artykułem 14 poniżej;
- 4.5.5 W przypadku wyraźnego żądania z Twojej strony (np. podczas korzystania z wykorzystywanych w serwisach społecznościowych metod weryfikacji, subskrypcji usługi świadczonej przez jednego z naszych partnerów, wnikosku o udział w ofercie lub korzystnej ofercie biznesowej jednego z naszych partnerów);
- 4.5.6 BlaBlaCar może udostępniać części naszej Platformy (w tym zawierające zamieszczane przez użytkownika informacje dotyczące przejazdów) do wyświetlania na witrynach internetowych naszych partnerów biznesowych za pośrednictwem interfejsu API lub widgetów. W takich przypadkach niektóre informacje pochodzące z publicznego profilu użytkownika mogą być wyświetlane na tych witrynach;
- 4.5.7 W przypadku, jeżeli firma BlaBlaCar lub całość bądź część jej aktywów zostaną przejęte przez dowolną stronę trzecią, Dane osobowe dotyczące członków jej społeczności będą stanowić jeden z elementów przekazywanych aktywów.
4.6 Zgodnie z obowiązującymi przepisami i jeżeli jest to wymagane, po uzyskaniu zgody użytkownika (w takim przypadku użytkownik może wycofać swoją zgodę w dowolnym momencie, kontaktując się z naszą służbą public relations), BlaBlaCar może opracowywać dowolne kombinacje informacji dotyczących użytkownika, w tym jego Danych osobowych i danych uzyskiwanych przy wykorzystaniu plików cookie, które mogą również być przesyłane naszym partnerom biznesowym lub uzyskiwane od nich. BlaBlaCar może wykorzystywać te informacje i ich kombinacje w celach określonych powyżej.
4.7 Zwracamy uwagę użytkownika na fakt, że jeżeli zdecyduje się udostępnić swoje informacje, w tym Dane osobowe za pośrednictwem usług naszych partnerów biznesowych, poza postanowieniami niniejszej Informacji o polityce prywatności, mogą obowiązywać go również polityki dotyczące prywatności tychże firm partnerskich. BlaBlaCar nie sprawuje żadnej kontroli nad pozyskiwaniem i/lub przetwarzaniem informacji dotyczących użytkowników przez naszych partnerów biznesowych na ich własnych platformach.
4.8 Busfor.pl Sp. z o. o. działa jako odrębny administrator Twoich danych w przypadku rezerwacji i zakupu Biletów autobusowych na Witrynie internetowej Trzeciej strony, zgodnie z własną polityką prywatności.
5. W jaki sposób są wykorzystywane i moderowane wiadomości przesyłane przez użytkownika?
5.1 BlaBlaCar może przeglądać, przeszukiwać lub analizować wiadomości wymieniane przez użytkownika z innymi członkami naszej społeczności za pośrednictwem naszej Platformy w celach związanych z zapobieganiem oszustw, doskonalenia usług, wsparcia klientów oraz realizacji umów zawartych z użytkownikami (takich, jak nasz Regulamin). Dla przykładu, w celu zapobieżenia możliwości pomijania naszego systemu rezerwacji w sieci, możemy przeszukiwać i analizować wiadomości przesyłane przy użyciu naszej Platformy, aby sprawdzać, czy nie zawierają one żadnych informacji kontaktowych bądź odniesień do innych stron internetowych oraz, w stosownych przypadkach wiadomości mogą zostać zablokowane lub całkowicie lub częściowo odfiltrowane.
5.2 BlaBlaCar nie będzie w żadnym wypadku przeszukiwać lub analizować wiadomości wymienianych przez użytkownika z innymi użytkownikami w celach handlowych lub reklamowych. BlaBlaCar może wykorzystywać automatyczne metody moderowania tych wiadomości jednak żadne decyzje nie będą podejmowane w tym zakresie w sposób automatyczny.
6. Reklamy skierowane do konkretnego użytkownika w serwisach społecznościowych i wiadomości przesyłane przez użytkownika za pośrednictwem poczty e-mail i/lub wiadomości tekstowych
Zgodnie z obowiązującymi przepisami i jeżeli jest to wymagane, po uzyskaniu zgody użytkownika, BlaBlaCar może wykorzystywać informacje przekazywane przez użytkownika za pośrednictwem naszej Platformy w celach prowadzenia marketingu bezpośredniego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej (np. (i) przesyłania naszych informatorów, zaproszeń na wydarzenia organizowane przez nas lub innych wiadomości, które naszym zdaniem mogą być interesujące dla użytkownika lub (ii) przesyłania skierowanych do konkretnego użytkownika reklam za pośrednictwem platform serwisów społecznościowych bądź witryn internetowych stron trzecich), na podstawie Twojego profilu i zainteresowań.
W odniesieniu do wiadomości marketingowych przesyłanych za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej: Użytkownik może w dowolnej chwili wycofać swoją zgodę (i) zmieniając ustawienia w swoim profilu, (ii) klikając link anulowania subskrypcji zamieszczony w każdej przesyłanej użytkownikowi wiadomości firmy BlaBlaCar lub (iii) kontaktując się z naszą firmą przy wykorzystaniu danych kontaktowych zamieszczonych w punkcie 14 poniżej.
Docelowe materiały i treści reklamowe:
- (i) w serwisach społecznościowych (np. Facebook ): użytkownik może wyrazic sprzeciw w dowolnej chwili, zmieniając bespośrednio ustawienia swojego konta w danym serwisie społecznościowym, dotyczące otrzymywania materiałów reklamowych lub kontaktując się z nami zgodnie z artykułem 14 poniżej;
- (ii) na zewnętrznych stronach internetowych: patrz Polityka Cookies odnośnie uzyskania informacji o wyrażeniu sprzeciwu.
7. Czy Twoje informacje są przekazywane? W jaki sposób i gdzie?
W zasadzie wszystkie Dane osobowe użytkownika są przechowywane na terenie Unii Europejskiej („UE”). Jednak ze względu na to, że np. niektórzy z naszych usługodawców mają swoje siedziby poza Unią Europejską (w „państwach trzecich”), niektóre dane użytkownika przekazujemy również państwom trzecim. Mogą one obejmować państwa trzecie, wobec których Komisja Europejska nie wydała decyzji określającej, czy takie państwo trzecie zapewnia odpowiedni poziom ochrony danych. W takim przypadku jesteśmy zapewnić, że przekazanie danych odbywa się zgodnie z obowiązującym prawem i że zastosowano odpowiednie środki bezpieczeństwa (w tym w szczególności standardowe klauzule umowne wydane przez Komisję Europejską), aby zagwarantować należyty poziom ochrony prywatności i podstawowych praw poszczególnych osób.
Przesyłając wniosek do inspektora ochrony danych Grupy ([email protected]), użytkownik może uzyskać szczegółowe informacje dotyczące takich odpowiednich środków bezpieczeństwa (np. standardowe klauzule umowne wydane przez Komisję Europejską).
8. Jakie są prawa użytkownika w odniesieniu do jego danych osobowych?
8.1 Użytkownikowi przysługuje prawo do uzyskania kopii swoich danych osobowych będących w posiadaniu naszej firmy (prawo użytkownika do dostępu do danych).
8.2 W przypadku czynności przetwarzania danych wykonywanych na podstawie zgody użytkownika, może on wycofać swoją zgodę w dowolnym momencie zgodnie z opisem w artykule 3.
8.3 Użytkownik może poprosić o usunięcie danych osobowych lub korektę nieprawidłowych danych osobowych (prawo użytkownika do usunięcia i poprawienia). Należy pamiętać, że możemy przechowywać niektóre informacje dotyczące użytkownika zgodnie z wymogami określonymi w przepisach, lub gdy istnieją ku temu odpowiednie podstawy prawne. Na przykład, jeśli uznamy, że popełniłeś nieuczciwe działania lub naruszyłeś nasz Regulamin i chcemy uniemożliwić Ci obejście zasad mających zastosowanie do naszej społeczności.
8.4 Użytkownik ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw (i) na przetwarzanie danych osobowych w celach związanych z marketingiem bezpośrednim, lub (ii) inne przetwarzanie danych osobowych w oparciu o nasze prawomocne interesy (prawo użytkownika do sprzeciwu na przetwarzanie).
8.5 Użytkownik ma prawo ograniczyć przetwarzanie danych osobowych (prawo użytkownika do ograniczenia przetwarzania). Należy pamiętać, że zasada ta ma zastosowanie, wyłącznie jeśli (i) użytkownik zakwestionował prawidłowość swoich danych osobowych a nasza firma weryfikuje poprawność danych osobowych użytkownika, (ii) w przypadku niezgodnego z prawem przetwarzania przez nas i jeżeli wnioskujesz o ograniczeniu ich przetwarzania, a nie usunięcia, (iii) jeśli nie potrzebujemy już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one nadal niezbędne Ci do składania, podtrzymywania roszczeń prawnych lub obrony przed nimi, (iv) skorzystałeś z prawa do sprzeciwu i my nadal rozważamy, czy nasze uzasadnione powody przeważają nad Twoimi
8.6 Użytkownik ma prawo do przenoszenia danych, tj. prawo do otrzymania przekazanych nam Danych osobowych w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego oraz prawo do przekazania tych danych innemu administratorowi (prawo użytkownika do przenoszenia danych).
8.7 Masz prawo złożyć skargę do właściwego organu nadzoru ochrony danych lub zwrócić się o ochronę prawną do sądu, jeśli uważasz, że Twoje prawa zostały naruszone.
8.8 Masz również prawo do określenia zasad dotyczących wyników przetwarzania Twoich danych osobowych po Twojej śmierci.
8.9 Aby skorzystać ze swoich praw, prosimy o kontakt z Inspektorem Ochrony Danych pod adresem [email protected] (patrz Artykuł 13).Dane kontaktowe wyznaczonego Inspektora Ochrony Danych są następujące:
a. Imię i nazwisko: Judith LAVEDRINE
b. Adres e-mail: [email protected]
c. Adres pocztowy: 84, avenue de la République, 75011 PARYŻ / FRANCJA9. Dane dzieci i nastolatków
9.1. Platforma jest przeznaczona do użytku wyłącznie przez użytkowników w wieku powyżej 18 (osiemnastu) lat, a rejestracja dzieci i nastolatków na Platformie jest zabroniona.
9.2. W odniesieniu do Przejazdów autobusowych rodzice i opiekunowie osób niepełnoletnich wyraźnie zgadzają się ponosić odpowiedzialność za wprowadzanie danych dotyczących osób niepełnoletnich na naszej Platformie w dowolnym momencie podczas korzystania z Platformy, a także zobowiązują się do podjęcia takich działań wyłącznie w razie potrzeby i zgodnie z celami określonymi w niniejszej Polityce prywatności oraz zgodnie z obowiązującym prawem.
10. Pliki cookie i technologie podobnego rodzaju
Szczegółowe informacje zostały zamieszczonej w na Polityka Cookies.
11. Poufność hasła użytkownika
Po wybraniu przez użytkownika hasła umożliwiającego mu dostęp do niektórych części naszej Platformy, jest on odpowiedzialny za zachowanie tego hasła w tajemnicy. BlaBlaCar wymaga od użytkownika, aby nie udostępniał tego hasła żadnej innej osobie.
12. Linki do innych witryn internetowych i serwisów społecznościowych
Na naszej Platformie mogą być zamieszczane linki prowadzące do witryn internetowych naszych sieci partnerskich, reklamodawców lub spółek powiązanych. Ponadto, jeśli chcesz zarezerwować i zakupić bilet autobusowy, zostaniesz przekierowany na stronę internetową, operowaną przez Busfor.pl Sp. z o.o (Witryna Internetowa Strony Trzeciej) w odniesieniu do danych, które możesz wprowadzić w Witrynie internetowej Strony Trzeciej. W przypadku korzystania z linków prowadzących do tych witryn, w tym także Witryny Internetowej Strony Trzeciej, należy pamiętać, że obowiązują na nich zasady polityki prywatności firm będących ich właścicielami, a BlaBlaCar nie ponosi za nie żadnej odpowiedzialności. Należy zapoznać się z postanowieniami tych polityk przed przesłaniem na te witryny jakichkolwiek swoich Danych osobowych.
13. Modyfikacje naszej Informacji o polityce prywatności
Jakiekolwiek modyfikacje naszej Informacji o polityce prywatności zostaną zamieszczone na tej stronie. W uzasadnionych przypadkach BlaBlaCar może poinformować użytkownika o tych modyfikacjach lub starać się uzyskać jego zgodę. Należy systematycznie sprawdzać wszelkie aktualizacje lub modyfikacje naszej Informacji o polityce prywatności.
14. Kontakt oraz inspektor ochrony danych
Aby skontaktować się z naszą firmą w celu przekazania nam jakichkolwiek sugestii lub zapytań dotyczących naszych praktyk w zakresie zachowania prywatności, użytkownik może to zrobić w następujący sposób:
- wysyłając wiadomość e-mail do naszego inspektora ochrony danych na adres [email protected].