BlaBlaCar to największa na świecie sieć transportowa oparta na społeczności, umożliwiająca ponad 90 milionom użytkowników korzystanie z carpoolingu w 22 krajach. BlaBlaCar wykorzystuje technologię, aby zapełnić puste miejsca w samochodach, łącząc członków społeczności poszukujących wspólnego przejazdu samochodem lub autobusem i sprawiając, że podróżowanie staje się bardziej przystępne, towarzyskie i wygodne. Przyjazna dla środowiska i ludzi sieć BlaBlaCar pozwala co roku ograniczyć emisję CO2 o 1,6 miliona ton i umożliwia nawiązanie 120 milionów kontaktów.
JAK TO SIĘ ZACZĘŁO?
Kiedy w 2003 roku Fred próbował dotrzeć na Święta do swojego rodzinnego domu na francuskiej wsi, napotkał problem, ponieważ nie miał samochodu, a wszystkie pociągi były pełne. Po uproszeniu siostry, żeby go podwiozła i wyruszeniu w trasę zauważył, jak wiele osób jeździ w pojedynkę. Dotarło do niego, że wszystkie te puste miejsca w samochodach mogą dać początek nowej sieci dla podróżujących. W ciągu następnej dekady wraz ze współzałożycielami Francisem i Nicolasem trio wykorzystało ten prosty pomysł i przekształciło go w największą na świecie platformę carpoolingową, która łączy miliony ludzi w podróży. Dowiedz się więcej o pierwszej dekadzie tworzenia BlaBlaCar w naszej sekcji Inside Story (Za kulisami)!
BLABLACAR W LICZBACH
- 90 milionów użytkowników
- 22 kraje
- 25 milionów podróżujących co kwartał
- Ponad 1,4 miliarda euro zaoszczędzone przez użytkowników od momentu powstania BlaBlaCar
- 263 kilometry – średni dystans podróży z BlaBlaCar
- 30 miliardów kilometrów przejechanych przez społeczność od momentu powstania BlaBlaCar
Od lewej do prawej:
Nicolas Brusson, dyrektor generalny; Francis Nappez, doradca technologiczny dyrektora generalnego; Frédéric Mazzella, założyciel i prezes BlaBlaCar
JAK BLABLACAR WPŁYWA NA ŚRODOWISKO?
BlaBlaCar podwaja współczynnik obłożenia samochodów, jednocześnie tworząc społeczność zmniejszającą emisję dwutlenku węgla. W 2018 roku osoby korzystające z usług BlaBlaCar ograniczyły emisję CO2 w sumie o 1,6 miliona ton, dzięki podróżowaniu pełnymi samochodami, zamiast innymi środkami transportu, jak również poprawie zachowań za kierownicą podczas wspólnych przejazdów i nieformalnemu carpoolingowi poza platformą po zainspirowaniu się serwisem BlaBlaCar. Dowiedz się więcej z naszego raportu „Zero empty seats” (Zero pustych miejsc).
Carpooling tworzy wyjątkową przestrzeń, umożliwiającą wymianę doświadczeń między ludźmi, którzy w innych okolicznościach nigdy by się nie spotkali.
– Bringing People Together (Zbliżamy ludzi) to największe badanie poświęcone społecznym skutkom carpoolingu, które pokazuje, jakie więzi społeczne powstają dzięki tej formie podróżowania.
– Z badania „Entering the Trust Age” (Wejście w wiek zaufania) przeprowadzonego wspólnie z NYU Stern można dowiedzieć się więcej o cyfrowych narzędziach, które umożliwiły BlaBlaCar zbudowanie zaufania na masową skalę i pozwalają milionom użytkowników korzystać ze wspólnych przejazdów na długich dystansach.
DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ O BLABLACAR
Bądź częścią naszej historii!