BlaBlaCar przedstawia nową wyszukiwarkę, logo i identyfikację wizualną

Platforma łącząca miłośników wspólnych przejazdów stawia na kolejną innowację i skupia się na budowie zdecentralizowanej sieci połączeń komunikacyjnych.

Paryż, 30 stycznia 2018: BlaBlaCar, platforma skupiająca największą na świecie społeczność korzystającą ze wspólnych przejazdów, prezentuje dziś nowe logo, identyfikację wizualną oraz wyszukiwarkę wynajdującą połączenia komunikacyjne dla mniejszych miejscowości i przedmieść, z dala od centrów dużych miast.

Założony w Paryżu serwis BlaBlaCar jest obecnie używany przez ponad 60 milionów ludzi na całym świecie. Ponieważ firma ma już ponad dekadę, po wprowadzeniu na rynek aplikacji BlaBlaLines stworzonej z myślą o krótkich przejazdach, czas na zmiany odzwierciedlające nową ambicję. Jest nią wykorzystanie potencjału społeczności BlaBlaCar, której członkowie nawet w najmniejszych miejscowościach mogą korzystać z połączeń komunikacyjnych dorównujących wygodą tym w dużych miastach.

Połączenia komunikacyjne jeszcze bliżej Twojego domu

Im więcej osób dołącza do społeczności, tym większy wybór serwis może zaoferować podróżującym. Dziś BlaBlaCar prezentuje wizję, w której wykorzystuje skalę obecnej społeczności, aby uczynić usługę – i stojącą za nią technologię – bardziej inteligentną, wygodniejszą dla pasażerów. W ciągu najbliższych 18 miesięcy usługa będzie udostępniona użytkownikom i wciąż rozwijana.

BlaBlaCar od samego początku zachęca użytkowników do umawiania się w konkretnych, wyznaczonych miejscach, aby zwiększyć szanse na znalezienie wspólnego przejazdu. Dzięki temu wraz z rozwojem społeczności, gęstniała też sieć przejazdów, które można było znaleźć w serwisie. Dziś w przeciętny weekend w Polsce ludzie umawiają się na wspólne przejazdy w prawie 8 tysiącach miejsc, w których rozpoczynają wspólną podróż. Teraz BlaBlaCar robi milowy krok dalej i optymalizuje swoją usługę dla ponad 70% osób, które mieszkają z dala od dużych węzłów komunikacyjnych.

Nowa funkcja wyszukiwania uruchamiana sukcesywnie na kolejnych rynkach, umożliwia pasażerom podanie dokładnych adresów miejsc początkowych i końcowych swoich podróży. Serwis BlaBlaCar gruntownie przebudował swoją wyszukiwarkę tak, aby użytkownicy mogli znaleźć więcej przejazdów jeszcze bliżej siebie. Kierowcy nadal podają tylko punkty początkowe i końcowe planowanej podróży, ale BlaBlaCar wykorzystuje teraz nowy algorytm, aby połączyć ich z pasażerami, którzy znajdują się najbliżej trasy przejazdu. Dzięki temu kierowcy nie muszą ręcznie wpisywać wszystkich możliwych miejsc spotkań po drodze. To szybki sposób na udostępnienie milionów potencjalnych miejsc spotkań w nawet najmniejszych miejscowościach. W efekcie każda autostrada i droga szybkiego ruchu w kraju staje się magistralą komunikacyjną, z której użytkownicy mogą skorzystać na dowolnych odcinkach.


Wyszukiwanie przejazdów bliżej użytkowników: studium przypadku
W Tuszynie pod Łodzią (ok. 7 tysięcy mieszkańców) nie ma stacji kolejowej, a wybór połączeń autobusowych jest bardzo ograniczony.

Nowa funkcja wyszukiwania BlaBlaCar udostępni znacznie więcej miejsc spotkań dla mieszkańców Tuszyna. Nasza mapa BlaBlaNetwork pokazuje ponad 6 tysięcy potencjalnych tras z tej miejscowości.


Współzałożyciel i CEO BlaBlaCar, Nicolas Brusson, mówi: “Dla milionów ludzi, którzy mieszkają z dala od dużych miast, na przedmieściach lub w małych miejscowościach, dalsze podróże są często uciążliwe i trudno dostępne. Tymczasem przejeżdżają tamtędy samochody z pustymi siedzeniami, które mogą zaoferować niemal bezpośredni przejazd od drzwi do drzwi. Dzięki naszemu nowemu algorytmowi wyszukiwania możemy znacznie poprawić jakość lokalnych połączeń, a także zapewnić ludziom więcej swobody i niezależności niż kiedykolwiek wcześniej. Nasza wizja jest prosta: wszędzie tam, gdzie jest droga, pojawi się BlaBlaCar. ”

Nowe logo i identyfikacja wizualna BlaBlaCar

Wraz z nową wizją usługi BlaBlaCar przedstawia dziś nowe logo i w pełni zaktualizowaną identyfikację wizualną, opracowaną we współpracy z agencją Koto. Założyciel BlaBlaCar, Frédéric Mazzella, wyjaśnia: “Nasza poprzednia identyfikacja była funkcjonalna i zaprojektowana tak, aby zapoznać ludzi ze wspólnymi przejazdami. Żywe kolory odzwierciedlały różnorodność naszej społeczności, a nasza komunikacja miała na celu zachęcić do skorzystania z nowego sposobu podróżowania. Ale w ciągu ostatnich 10 lat przebyliśmy długą drogę. Dzisiaj nasza społeczność liczy ponad 60 milionów użytkowników. Zaktualizowaliśmy wygląd naszej marki, aby uchwycić to, czym naprawdę jest BlaBlaCar: zbliżanie ludzi do siebie i do miejsc, które kochają”.

Nowe logo i identyfikacja wizualna mają na celu uchwycić połączenia możliwe dzięki wspólnym przejazdom – łatwiejszy dostęp do odległych miejsc lub bliskich osób, czy też nawiązywanie znajomości w trasie.blablacar-logosLogo wykorzystuje kolory podstawowe, aby uzyskać cieplejszy i dojrzalszy wizerunek. Dwie litery B w BlaBlaCar łączą się jak dwie osoby w samochodzie, punkt początkowy i końcowy podróży, a cudzysłów symbolizuje rozmowę – czy to z towarzyszami podróży w samochodzie, czy z bliskimi w miejscu docelowym.

blablacar-app-screenshotDecyzja BlaBlaCar, żeby ująć ludzkie emocje związane ze wspólnymi przejazdami w nowym logo i identyfikacji wizualnej, jest wynikiem szeroko zakrojonych badań firmy nad relacjami międzyludzkimi możliwymi dzięki wspólnym przejazdom. Wyniki tych badań zostały opublikowane w niezależnym raporcie zatytułowanym “Zbliżając ludzi”.

Najważniejsze odkrycia:

  • 80% respondentów podróżuje, aby zobaczyć swoich przyjaciół i rodzinę. 60% z nich widzi częściej swoich bliskich dzięki BlaBlaCar
  • 87% respondentów zgłosiło, że nawiązali wartościowe kontakty podczas wspólnych przejazdów
    • 76% osób czuje, że prowadzone przez nich rozmowy w samochodzie przydają się ich rozmówcom
    • 51% zmieniło opinię na jakiś temat dzięki rozmowie podczas wspólnego przejazdu
    • 21% opowiedziało podczas wspólnego przejazdu coś o sobie, czego nigdy wcześniej nie powiedzieli nikomu

Badanie jest dostępne tutaj.

O BlaBlaCar
BlaBlaCar to wiodąca na świecie platforma społecznościowych wspólnych przejazdów – globalna, zaufana społeczność 60 milionów kierowców i pasażerów w 22 krajach. Witryna i aplikacje mobilne łączą ludzi, którzy chcą podróżować na duże odległości z kierowcami jadącymi w tym samym kierunku, aby wszyscy uczestnicy wspólnej podróży mogli dzielić koszty przejazdu. Każdy pasażer opłaca tylko swoje miejsce, a kierowcy ponoszą mniejsze koszty paliwa i opłat drogowych, ale nie zarabiają na przejazdach. Platforma powstała w celu stworzenia społeczności opartej na zaufaniu i bezpieczeństwie, o kompletnych profilach i zweryfikowanych danych użytkowników. Członkowie mogą nawet określić, jak bardzo są rozmowni w skali od “Bla” do “BlaBlaBla” – stąd nazwa BlaBlaCar. Więcej informacji można znaleźć na stronie: http://www.blablacar.pl

By using our website, you accept that we use cookies to perform analytics and produce content & ads tailored to your interests. Read our policy on cookies usage

Offer a ride