BlaBlaCar, największa na świecie platforma wspólnych przejazdów, ogłosiła, że stała się rentowna. Dzięki serwisowi w ciągu ostatniego roku podróżowało ponad 50 milionów pasażerów. Stanowi to 40-procentowy wzrost w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej. BlaBlaCar skupia już ponad 65 milionów zarejestrowanych użytkowników w 22 krajach.
To ważny moment dla BlaBlaCar. Jest to z pewnością dobra wiadomość nie tylko dla nas, ale także dla wszystkich innowacyjnych start-upów w Europie. Przykład BlaBlaCar pokazuje, że firmy „jednorożce” potrafią tworzyć modele biznesowe, które potrafią na siebie zarabiać. Jednakże innowacja nadal pozostaje motorem naszej działalności. Pozostajemy w fazie inwestycyjnej i na tym etapie zysk nie jest dla nas priorytetem. Chcemy nadal rozwijać rozwiązania pozwalające milionom ludzi podróżować wygodniej, ekonomiczniej i efektywniej. – mówi Michał Pawelec, Country Manager BlaBlaCar w Polsce.
1 na 10 Polaków ma profil w BlaBlaCar
Polska odsłona platformy jest uznawana za jedną z najważniejszych dla firmy z ponad 3 milionami użytkowników. Można zaobserwować, że carpooling stał się realną alternatywą dla tradycyjnych środków transportu – o 32% więcej pasażerów niż rok temu podróżuje za pośrednictwem BlaBlaCar.pl.
Carpooling bliżej domu
Serwis BlaBlaCar przebudowuje swoją wyszukiwarkę, aby skuteczniej wyszukiwała połączenia dla mieszkańców mniejszych miejscowości i przedmieść. Obecnie ⅔ przejazdów publikowanych w BlaBlaCar nie ma bezpośrednich odpowiedników w rozkładach jazdy autobusów lub pociągów. – mówi Pawelec. Umożliwi to pasażerom podróżowanie na dłuższych dystansach bez tracenia czasu, pieniędzy i nerwów na docieranie do dworców czy przystanków w centrach miast. Dzięki tej funkcji mogą podróżować z kierowcami BlaBlaCar właściwie od drzwi do drzwi. – podsumowuje.