Transparentność platform

Zgodnie z obowiązującymi przepisami, poniżej znajdziesz informacje dotyczące wyznaczania i rankingu przejazdów na naszej platformie oraz moderowania opinii. W razie wszelkich pytań, prosimy o kontaktowanie się z nami poprzez formularz dostępny tutaj.

1. Wyznaczanie i ranking tras w rezultatach wyszukiwania

Nie istnieje żadne powiązanie kapitałowe ani wynagrodzenie w jakiejkolwiek formie pomiędzy członkami naszej wspólnoty oraz BlaBlaCar mogące wpłynąć na oznaczanie i klasyfikowanie ogłoszeń na platformie. Dotyczy to również przypadku kierowców autokarów, których trasy są zamieszczane na platformie przez BlaBlaCar.

Każdy kierowca będący osobą fizyczną i posiadający aktywne konto na platformie jest uprawniony do opublikowania przejazdu.

Przejazd zostanie opublikowany i wyświetlany w wynikach wyszukiwania pod warunkiem, że będzie spełniać następujące wymagania dotyczące wyznaczania:
Możesz opublikować ogłoszenie o wspólnej podróży jeśli spełnisz następujące warunki:

(i) posiada ważne prawo jazdy;

(ii) zamieszcza Ogłoszenia o wspólnym przejeździe dotyczące wyłącznie pojazdów, których jest właścicielem lub z których korzysta za wyraźną zgodą ich właściciela, a w każdym przypadku, do których wykorzystania jest uprawniony w celu odbywania wspólnych przejazdów;

(iii) jest i pozostaje głównym kierowcą pojazdu stanowiącego przedmiot Ogłoszenia o wspólnym przejeździe;

(iv) pojazd stanowi przedmiot ważnej polisy ubezpieczeniowej dotyczącej ubezpieczenia osób trzecich;

(v) nie ma żadnych przeciwwskazań medycznych w odniesieniu do prowadzenia pojazdów;

(vi) pojazd, który zamierza wykorzystać w celu realizacji Wspólnego Przejazdu to samochód osobowy posiadający 4 koła i maksymalnie 7 miejsc;

(vii) nie zamierza zamieścić innego ogłoszenia dotyczącego tego samego Wspólnego Przejazdu na Platformie;

(viii) nie oferuje większej liczby Miejsc, niż ich liczba dostępna w jego pojeździe;

(ix) wszystkie oferowane Miejsca są wyposażone w pasy bezpieczeństwa, nawet jeśli pojazd został zatwierdzony do ruchu z miejscami nieposiadającymi pasów bezpieczeństwa;

(x) korzysta z pojazdu znajdującego się w dobrym stanie, spełniającego wszystkie obowiązujące przepisy prawa i praktyki, a w szczególności posiadającego ważny certyfikat kontroli technicznej (potwierdzający, że pojazd nadaje się do jazdy).

Dodatkowo, zastrzegamy sobie prawo do usunięcia z rankingu ogłoszenia lub do zablokowania Twojego konta w przypadku nieprzestrzegania ogólnych warunków użytkowania, szczególnie, jako kierowca, zgodnie z artykułem 8.2 zacytowanym poniżej:

„Ponadto, korzystając z Platformy jako Kierowca, Użytkownik zobowiązuje się do:

(i) przestrzegania wszystkich przepisów, regulacji i kodeksów obowiązujących w odniesieniu do prowadzenia pojazdów, a w szczególności posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej, obowiązującego na dzień Przejazdu oraz ważnego prawa jazdy;

(ii) upewnienia się, że warunki posiadanego ubezpieczenia obejmują wspólne wykorzystywanie pojazdu, a jego Pasażerowie są uważani za strony trzecie przebywające w pojeździe i w związku z tym są objęci ochroną ubezpieczeniową;

(iii) niepodejmowania jakiegokolwiek ryzyka podczas jazdy oraz niezażywania żadnych produktów, które mogłyby naruszać jego zdolność do zachowania koncentracji oraz prowadzenia pojazdu w sposób uważny i całkowicie bezpieczny;

(iv) zamieszczania Ogłoszeń o wspólnym przejeździe odpowiadających wyłącznie rzeczywiście planowanym Wspólnym Przejazdom;

(v) realizacji Wspólnego Przejazdu w sposób określony w Ogłoszeniu o wspólnym przejeździe (w szczególności w odniesieniu do korzystania z autostrad lub nie) oraz przestrzegania terminów i miejsc uzgodnionych z innymi Użytkownikami Platformy (w szczególności w zakresie miejsc spotkań oraz zakończenia Wspólnych Przejazdów);

(vi) niezabierania większej liczby Pasażerów, niż wynosi określona w Ogłoszeniu o wspólnym przejeździe liczba Miejsc;

(vii) korzystania z pojazdu znajdującego się w dobrym stanie, spełniającego wszystkie obowiązujące przepisy prawa i praktyki, a w szczególności posiadającego ważny certyfikat kontroli technicznej (potwierdzający, że pojazd nadaje się do jazdy);

(viii) przekazania firmie BlaBlaCar lub każdemu Pasażerowi, który tego zażąda, informacji dotyczących jego prawa jazdy, dowodu rejestracyjnego samochodu, ubezpieczenia, certyfikatu kontroli technicznej oraz wszelkich innych dokumentów potwierdzających jego uprawnienia do prowadzenia pojazdu jako Kierowca zarejestrowany na Platformie;

(ix) w razie opóźnienia lub zmiany terminu Wspólnego Przejazdu, do natychmiastowego zawiadomienia o tym swoich Pasażerów;

(x) w razie Wspólnego Przejazdu międzynarodowego, posiadania i przedstawienia w razie konieczności Pasażerom lub uprawnionym władzom, które mogą tego zażądać, wszelkich dokumentów wymaganych w celu kontroli jego tożsamości oraz praw przekroczenia granicy;

(xi) oczekiwania na Pasażerów w uzgodnionym miejscu spotkania przez co najmniej 15 minut po uzgodnionej godzinie;

(xii) niezamieszczania jakichkolwiek Ogłoszeń o Wspólnym przejeździe dotyczących pojazdów, których nie jest właścicielem lub których nie może wykorzystywać dla celów Wspólnych Przejazdów;

(xiii) zapewnienia możliwości kontaktu ze strony Pasażerów za pośrednictwem numeru telefonu zamieszczonego na jego profilu;

(xiv) niewymagania żadnego kodu zatwierdzenia przed wysadzeniem Pasażera;

(xv) nieuzyskiwania jakichkolwiek zysków za pośrednictwem Platformy;

(xvi) wykazania, że nie ma żadnych przeciwwskazań medycznych w odniesieniu do prowadzenia pojazdów;

(xvii) zachowywania się podczas Wspólnego Przejazdu w sposób właściwy i odpowiedzialny, zgodnie z duchem wspólnych przejazdów;

(xviii) nieodrzucania jakichkolwiek Rezerwacji na podstawie kryteriów dotyczących rasy, koloru skóry, pochodzenia etnicznego lub narodowościowego, wyznania, orientacji seksualnej, stanu cywilnego, niepełnosprawności, wyglądu fizycznego, ciąży, niekorzystnej sytuacji finansowej, nazwiska, miejsca zamieszkania, stanu zdrowia, przekonań politycznych lub wieku.”

Na platformie publikowane są wyłącznie ogłoszenia o przejazdach autokarowych kierowców autokarów oferowanych przez BlaBlaCar na platformie BlaBlaCar.

Przejazdy są uszeregowane domyślnie według kolejności chronologicznej na platformie, tzn. według godziny odjazdu przejazdu autokarowego opublikowanej przez BlaBlaCar lub wspólnego przejazdu opublikowanej przez kierowcę od najwcześniejszej do najpóźniejszej, następnie według ceny, on najniższej do najwyższej. Członek serwisu może wybrać inne kryteria wyszukiwania, takie jak: najniższa cena, najkrótszy przejazd lub bliskość punktu wyjazdu lub przyjazdu, a także ograniczyć wyniki mając na uwadze usługi i wyposażenie.

Przy publikacji wspólnego przejazdu BlaBlaCar może także sugerować Użytkownikowi jako Kierowcy podobne trasy innych Kierowców na podstawie parametrów przejazdu obejmujących następujące kryteria: (i) proponowana kwota udziału w kosztach, (ii) punkty wyjazdu i przyjazdu, (iii) data publikacji takich podróży przypadająca nie mniej niż 6 miesięcy w stosunku do podróży Użytkownika, (iv) podróże z co najmniej jedną rezerwacją oraz (v) bliskość wybranego czasu wyjazdu.

2. Kontrola opinii

Po otrzymaniu opinii na swój temat od innego Członka, każdy Członek może zostawić swoją odpowiedź w okresie czternastu dni, licząc od momentu otrzymania tej opinii. Opinie są publikowane na platformie w momencie gdy każdy Członek zostawi swoją opinię na temat osoby, z którą wspólnie podróżował, lub w ciągu maksymalnie czternastu dni od momentu przesłania pierwszej opinii.
Po upływie czternastu dni nie będziesz już mógł zostawić opinii o Członku, który zostawił swoją opinię na Twoim profilu. Niemniej jednak, możesz odpowiedzieć na opinię z oceną niższą lub równą 3/5 („W porządku”, „Słabo”, „Fatalnie”).

Za zostawienie opinii o osobie, z którą podróżował, Członkowi, nie przysługuje żadne wynagrodzenie, bez względu na rodzaj tego wynagrodzenia.

Opinie pozostają w profilu tak długo, dopóki nie zostanie on usunięty, zgodnie z terminami określonymi w artykule 2.3 naszej polityki prywatności.

Przed opublikowaniem każda opinia będzie automatycznie sprawdzana przez system w celu wykrycia czy nie stoi w sprzeczności z naszymi ogólnymi warunkami użytkowania. Więcej informacji o zasadach prowadzonej przez nas moderacji treści można znaleźć w naszych Ogólnych Warunkach.

Jeśli system wykryje problem z opinią, może ona zostać sprawdzona automatycznie lub ręcznie przez nasz zespół w celu zachowania jakości opinii na naszej platformie i upewnienia się, że Członkowie przestrzegają naszych ogólnych warunków użytkowania. W przypadku odrzucenia publikacji wysyłamy powiadomienie i wyjaśnienie przyczyny w wiadomości e-mail.

Po publikacji opinii nasz zespół sprawdza każdą opinię, zgłoszoną przez naszych Członków sygnalizujących, że opinia nie jest zgodna z zasadami publikacji opinii a w przypadku gdy uzna to za zasadne, usuwa ją.

Opinie są publikowane w profilu każdego Członka zgodnie z porządkiem chronologicznym.

3. Porównanie przejazdów realizowanych przez profesjonalnych przewoźników autobusowych

Publikumemy na naszej platformie przejazdy autokatowe realizowane przez profesjonalnych przewoźników autobusowych. Przejazdy te są klasyfikowane zgodnie z wyjaśnieniami zawartymi w paragrafie 1 poniżej.

Ewentualne powiązania kapitałowe z niektórymi przewoźnikami autobusowymi nie mają żadnego wpływu na pozycjonowanie przejazdów.

W ramach umów zawartych z tymi przewoźnikami otrzymujemy prowizję na rzecz dystrybucji przejazdów, wliczoną w cenę biletu. Cena widniejąca na naszej platformie zawiera cenę biletu zaksięgowaną przez przewoźnika (z wliczonymi podatkami) wraz z prowizją, którą ten nam zwraca.

Nie zostaniesz obciążony żadnymi dodatkowymi kosztami ani przed rezerwacją biletu, ani później.

W chwili obecnej publikujemy wyłącznie przejazdy realizowane przez przewoźników, którzy już wcześniej ogłaszali swoje przejazdy na naszej platformie. Gwarancje oferowane w chwili przejazdu autobusowego różnią się w zależności od każdego z przewoźników. Zachęcamy do zapoznania się z ich ogólnymi warunkami sprzedaży, aby dowiedzieć się więcej.

4. Ważne informacje

Informujemy, że:

(a) upoważnione do umieszczania ofert na naszej platformie są wyłącznie osoby fizyczne, które założyły konto na platformie jako osoby prywatne, zamieszczając ogłoszenia o wspólnych przejazdach oraz BlaBlaCar, który publikuje na Platformie ogłoszenia przejazdów autokarowych na podstawie informacji dostarczonych przez profesjonalne firmy zajmujące się transportem osób

(b) nasza platforma wspólnych przejazdów pozwala na (i) połączenie kierowców podróżujących do danego miejsca docelowego na własny rachunek z pasażerami udającymi się w tym samym kierunku tak, by jedni i drudzy mogli dzielić przejazd oraz związane z nim koszty a także (ii) na rezerwację miejsc na połączenia autobusowe u przewoźników, których niektóre przejazdy są oferowane przez BlaBlaCar na platformie.

(c) w związku z rezerwacją przejazdu pobieramy opłatę za usługę korzystania z platformy, która naliczana jest odpowiednio na podstawie wysokości dopłaty do kosztów lub ceny przejazdu autokarem.

(d) W ramach rezerwacji przejazdu wspólnego, po ręcznym lub automatycznym zaakceptowaniu rezerwacji, BlaBlaCar pobiera całość kwoty przelanej przez pasażera (udział w kosztach/cena przejazdu autobusowego).

(e) Platforma jest platformą on-line pozwalającą na łączenie Członków, którzy mogą tworzyć i publikować ogłoszenia o wspólnych przejazdach lub wyszukiwać połączenia autobusowe i kupować bilety u przewoźników autokarowych. Używając Platformy i akceptując Ogólne Warunki, uznajesz, że BlaBlaCar nie jest stroną żadnej umowy zawartej między Tobą a innymi Członkami lub przewoźnikami autokarowymi.

Uznajesz i akceptujesz fakt, że BlaBlaCar nie weryfikuje ważności, wiarygodności ani zgodności z prawem oferowanych ogłoszeń, miejsc i przejazdów. Pełniąc funkcję pośrednika we wspólnych przejazdach BlaBlaCar nie świadczy żadnych usług transportowych i nie działa w charakterze przewoźnika. Rola BlaBlaCar ogranicza się do ułatwienia dostępu do Platformy.
Pełniąc funkcję pośrednika we wspólnych przejazdach BlaBlaCar nie ponosi odpowiedzialności za faktyczny przebieg wspólnego przejazdu, a w szczególności za:

(i) błędne informacje przekazywane przez kierowcę lub przewoźnika autobusowego, w jego ogłoszeniu lub w inny sposób, dotyczące przejazdu, jego warunków i zasad;
(ii) anulowanie lub zmianę przejazdu przez członka lub przewoźnika autobusowego;
(iii) zachowanie członków podczas przejazdu, przed lub po nim.

(g) Ogólne Warunki niniejszej strony zostały zredagowane w języku polskim i podlegają przepisom prawa polskiego.

Jeżeli chcesz nam o czymś powiedzieć, skontaktuj się z nami za pomocą tego formularza dostępnego na stronach Centrum Pomocy oraz w naszych Ogólnych Warunkach.

W razie potrzeby, możesz również zgłosić skargi dotyczące działania naszej Platformy lub Usług w celu rozstrzygnięcia sporu za pośrednictwem platformy udostępnionej przez Komisję Europejską pod adresem tutaj. Komisja Europejska przekaże Twoją skargę odpowiednim krajowym rzecznikom praw obywatelskich. Zgodnie z przepisami mającymi zastosowanie w odniesieniu do mediacji, przed złożeniem jakiegokolwiek wniosku o mediację, Użytkownik jest zobowiązany do pisemnego powiadomienia BlaBlaCar o każdym sporze w celu znalezienia polubownego rozwiązania.

By using our website, you accept that we use cookies to perform analytics and produce content & ads tailored to your interests. Read our policy on cookies usage

Offer a ride