Carpooling zbliża ludzi – taki sposób podróżowania zmienia podejście do ludzi i do życia.

Doświadczenie wspólnych przejazdów jest wyjątkowe, łączy ludzi na więcej niż jeden sposób i tworzy poczucie przynależności do społeczności.

88% użytkowników BlaBlaCar ufa sobie nawzajem (mimo że nigdy wcześniej się nie poznało), a osoby korzystające z carpoolingu opowiadają często, że taki sposób podróżowania zmienił ich podejście – i do innych ludzi, i do życia.

Badanie “Zbliżając ludzi”, przygotowane na podstawie ankiety przeprowadzonej przez firmę konsultingową Le Bipe wśród blisko 5 tysięcy użytkowników serwisu w 9 krajach, opowiada o interakcjach społecznych, jakie można przeżyć podróżując wspólnie dzięki BlaBlaCar oraz o społecznym wpływie wspólnych przejazdów na życie osób, które w ten sposób podróżują.

Badanie do pobrania w wersji angielskiej 

Carpooling zbliża ludzi

Carpooling otwiera drogę do wygodnego i niedrogiego transportu, dzięki czemu 45% użytkowników deklaruje, że od kiedy rozpoczęli przygodę z carpoolingiem, częściej podróżują i organizują więcej wyjazdów wakacyjnych i weekendowych. 80% użytkowników BlaBlaCar podróżuje, aby zobaczyć swoich przyjaciół i rodzinę. 60% z nich widuje swoich bliskich częściej dzięki BlaBlaCar.

Wartościowe kontakty

Badanie wykazało, że wymiany zdań, opinii i historii, do których dochodzi podczas wspólnego przejazdu, często potrafią być dla podróżujących wzbogacające. 87% respondentów potwierdziło, że nawiązali wartościowe kontakty podczas wspólnych przejazdów, a 76% osób deklaruje, że dzięki prowadzonym przez nich rozmowom czują się bardziej potrzebni swoim współtowarzyszom podróży.

Carpooling zmienia ludzi

Przyjrzeliśmy się również temu, jak rozmowy w samochodzie mogą wpływać na otwartość na inne kultury i opinie. Osoby, które skorzystały ze wspólnych przejazdów są trzy raz bardziej skłonne wypróbować inne aktywności z dziedziny ekonomii współdzielenia.

Janusz Leon Wiśniewski, polski pisarz i autor popularnej powieści “S@motność w sieci”, regularnie korzysta z BlaBlaCar i jak sam przyznaje, “opowieściami w samochodzie BlaBlaCar podarował mu wiele wątków”:

– Każda taka znajomość podczas trwania podróży czegoś uczy. Podczas przejazdu jesteśmy zamknięci na kilka godzin “w metalowej puszce”, co prowokuje do rozmowy. Lubię słuchać ludzkich historii, ponieważ często buduje na tym wątki swoich opowiadań i powieści – wierzę, że prawdziwe historie są bardziej przekonywujące. Oceniam także, że około 2/3 moich pasażerów, a przewiozłem ich jako Ambasador BlaBlaCar całkiem sporo, uciekało głównie od osamotnienia. Robotnicy pracujący w Niemczech jadący na weekend do swoich wytęsknionych żon, narzeczonych, dzieci, to uciekinierzy. Uciekają od samotności. I tęsknoty. Podobnie zresztą jak ja. Nie sądzę jednak, że istnieją tacy, którzy jadą z punktu A do B tylko dlatego, aby w trakcie tej podróży rozwiązać swoją chroniczną samotność.

“Użytkownicy, którzy otrzymali dobrą życiową radę podczas wspólnego przejazdu czterokrotnie częściej przyznają, że wspólne przejazdy sprawiły,
że są bardziej otwarci na innych”.

  • Doświadczenie wspólnych przejazdów jest wyjątkowe, łączy ludzi na więcej niż jeden sposób i tworzy poczucie przynależności do społeczności.
    55% użytkowników BlaBlaCar przyznaje, że czuje się częścią społeczności, a liczba ta wzrasta do 74% w przypadku użytkowników, którzy podróżowali BlaBlaCar ponad 10 razy w ciągu ostatniego roku.
  • Użytkownicy, którzy ujawnili swoim współpasażerom coś o sobie, o czym nigdy wcześniej nikomu nie powiedzieli, aż pięciokrotnie częściej deklarują, że dzięki wspólnym przejazdom stali się bardziej otwarci na innych, a osoby, które w samochodzie otrzymały jakąś dobrą życiową radę – czterokrotnie częściej. Carpooling sprzyja otwieraniu się na innych, a im większy wpływ ma na nas interakcja z drugą osobą, tym bardziej może nas zmienić.
  • W BlaBlaCarze można także znaleźć współlokatora, poznać partnera biznesowego lub kogoś, kto ma podobne hobby jak my – i po przejeździe umówić się np. na squasha. Spośród użytkowników, którzy w ostatnim roku korzystali ze wspólnych przejazdów, 37% pozostaje w kontakcie z co najmniej jednym użytkownikiem BlaBlaCar – albo umawiając się na kolejne przejazdy (22%) albo utrzymując kontakt jako znajomi (15%).


https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/kraj/1549069,1,polska-epidemia-samotnosci.read

By using our website, you accept that we use cookies to perform analytics and produce content & ads tailored to your interests. Read our policy on cookies usage

Offer a ride